Războiul din Ucraina afectează întreaga Europă. Starea de spirit împotriva Rusiei se schimbă, după cum se exprimă un client Kaufland. El cere ceea ce mulți alții insistă și ei, un boicot al produselor rusești. Cu aceasta el se confruntă cu Kaufland, cel puțin în Germania, în aceste zile tulburi.
În timpul războiului din Ucraina, furia unora împotriva Rusiei crește incomensurabil. Modul în care se exprimă această furie este diferit pentru fiecare. De exemplu, un client are o întrebare foarte specifică: „De ce Lidl și Kaufland vând produse rusești?”.
Clientului în cauză, se pare că nu-i place faptul că, în ciuda războiului, se vând bunuri din Rusia. Dar lanțul de supermarketuri a dat răspuns imediat întrebării clientului nemulțumit, declarând că lanțul de supermarketuri Kaufland oferă o „gamă largă la nivel național și internațional”. Cu toate acestea, nu tot ceea ce scrie Rusia pe ea conține și Rusia.
„Multe articole, cum ar fi diferite tipuri de vodcănu sunt adesea produse în Rusia sau de către companii rusești. Cu alte cuvinte, nu orice vodcă provine din Rusia.”, explică reprezentanții germani ai supermarketului.
Kaufland vrea să continue să-și examineze gama, dar nu spune nimic despre situația actuală. Totuși, alți clienți nu cred că un boicot este corect. În urmă cu câteva zile, retailerul german Aldi a scos din gama sa un produs rusesc. Dar apoi a plouat cu critici. Este discriminatoriu, la urma urmei, majoritatea rușilor nu prea au nimic de-a face cu Putin și cu războiul.
Ca în mai toate statele europene, solidare cu cazua Ucrainei, și în România, lanțul de supermarketuri Kaufland a organizat campanii de ajutor pentru refugiații ucraineni sosiți pe teritoriul României. Într-un comuniact emis de Grupul Schwarz, este menționat faptul că, încă din primele zile, s-au alocat sume considerabile pentru ajutorarea refugiaților.
„Grupul Schwarz urmărește cu îngrijorare evoluția situației actuale din Ucraina. Cu atât mai mult în astfel de vremuri dificile, este important ca Grupul să își asume responsabilitatea pe care o are în calitatea sa de retailer internațional. În aceste momente, să oferim sprijin într-un mod cât mai rapid și eficient este prioritar.
Din acest motiv, Grupul Schwarz, prin intermediul Lidl și Kaufland, colaborează cu o serie de organizații neguvernamentale de la fața locului încă de la începutul crizei și a oferit deja donații în bani și în produse în valoare de 3 milioane de euro.
Acest sprijin a fost majorat acum la 10 milioane de euro. Prin oferirea de alimente neperisabile, textile de uz casnic, articole de igienă și alte produse de strictă necesitate, se aduce cât mai rapid o contribuție semnificativă la aprovizionarea persoanelor refugiate din zonele aflate în apropierea granițelor cu Ucraina.”, anunță Grupul Schwarz.
În același context, Kaufland a anunțat demararea unei noi campanii, alături de Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente, campanie umanitară pentru persoanele refugiate din Ucraina.
„Kaufland România se alătură eforturilor de susținere a persoanelor afectate de situația din Ucraina. Astfel că, organizează o colectă de alimente neperisabile și produse de igienă personală în 50 de magazine din 15 localități.
Pentru a veni în sprijinul persoanelor refugiate din Ucraina, Kaufland organizează, alături de Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente, o colectă prin care cei interesați să ajute. Clienții și angajați pot dona în magazinele participante produse neperisabile și de igienă destinate adulților și copiilor vulnerabili.
Colecta începe de astăzi (3 martie) și se va desfășura în cele 50 de magazine Kaufland din localitățile de la graniță și orașele mari ale țării.”, se precizează în cel mai recent comunicat Kaufland.
Demersurile de acest gen, fie întreprinse de ONG-uri, sau de corporații, continuă, având în vedere numărul mare de persoane care intră în fiecare zi în România.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 151 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală.
Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi site-ul lanțului de spuermakerturi.
Băncile pentru Alimente sunt organizații non-profit care colectează și distribuie ONG-urilor partenere produsele pe care producătorii, importatorii, distribuitorii sau retailerii le donează. Rețeua Băncilor pentru Alimente este prezentă la nivel național în toate regiunile din România și reunește aștăzi nouă Bănci Regionale care activează la București, Cluj, Roman, Oradea, Brașov, Timișoara, Constanța, Galați, Craiova.
Obiectivul asumat al Băncilor este acela ca alimentele și produsele nealimentare considerate surplusuri, în care au fost investite resurse materiale și muncă, să nu ajungă pierderi sau risipă, ci să fie consumate de către cei aflați în dificultate și care nu au putere de cumpărare.
În această categorie de surplus intră produsele: care prezintă erori de ambalare, etichetare și gramaj; provenite în urma activităților promoționale încheiate; care sunt consumate doar într-o anumită perioadă a anului; rămase în urma schimbării strategiei de marketing; aflate în apropierea datei de scadență; alte produse de care proprietarii nu mai au nevoie din diverse motive, dar sunt bune pentru consum/utilizare.