Într-o lume a vitezei și a tehnologiilor de ultimă oră, tentațiile celor mici sunt extrem de mari. Printre cele mai la îndemână este smartphone-ul. Noile generații se nasc cu abilități mult mai dezvoltate. Dar, specialiștii spun că nu este indicat ca cei mici să aibă un telefon smart de la o vârstă fragedă. În perioada de creștere, cel mai important este modul de a dezvolta relațiile interpersonale. Este imperios necesar să crească în comunitate și să învețe să comunice.
Potrivit Common Sense Media, utilizarea smartphone-urilor a crescut drastic în rândul copiilor. În 2015, doar 11% dintre copiii de opt ani dețineau un smartphone. În 2019, acest număr a sărit la 19%. Aceste cifre cresc odată cu vârsta, peste 80% dintre copiii cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani deținând un smartphone.
Telefoanele mobile continuă să fie din ce în ce mai prezente în viața de zi cu zi a copiilor. Unii părinți nu au problemă în a le oferi copiilor lor un telefon mobil la o vârstă fragedă. Alții sunt îngrijorați de efectele pe care le pot avea. Nu există prea multe puncte de acord cu privire la „vârsta potrivită” pentru a-i da copilului un smartphone.
Este de înțeles că părinții doresc ca copiii lor să aibă acces la aceste dispozitive care salvează vieți. Dar beneficiile utilizării telefoanelor mobile-smartphone pot deschide, de asemenea, oportunități educaționale pentru elevi care nu existau înainte. Progresele tehnologice au creat un nou mediu educațional cu beneficii pe termen lung pe care abia acum începem să le realizăm.
Copiii se obișnuiesc adesea cu noile tehnologii mai repede decât părinții lor acasă. Aașa că nu este surprinzător faptul că s-ar simți mai confortabil într-un mediu de învățare care include aceleași progrese tehnologice. Utilizarea tehnologiei a devenit mai frecventă în sălile de clasă.
Asta și datorită abundenței și disponibilității telefoanelor smartphone. Se așteaptă ca elevii să devină experți în toate tipurile de tehnologie pe măsură ce cresc și intră pe piața forței de muncă. Cu alte cuvinte, utilizarea tehnologiei în clasă este un pas necesar în educația lor.
Copiii mici nu au răbdare atunci când doresc răspunsuri și sunt creaturi curioase. Internetul le oferă elevilor nenumărate modalități de a găsi informații despre orice subiect. Telefoanele smartphone au făcut ca această posibilitate să fie și mai mare.
Materialele audio și video dau o nouă viață unor materiale mai vechi. Generații de elevi au învățat despre istorie prin simpla citire a cărților. Dar includerea de materiale audio și video într-o sală de clasă poate aduce aceste povești la viață.
Utilizarea telefoanelor mobile în clasă a făcut ca aceste momente să fie mai ușor de accesat în sălile de clasă din întreaga lume.
Multe oportunități educaționale sunt un plus. Dar, nu trebuie să căutați prea mult înainte de a găsi avertismente cu privire la copii și timpul petrecut în fața ecranului. Creșterea utilizării telefoanelor mobile a adăugat mai multe distrageri și întreruperi pentru elevi, împreună cu o creștere a trișării și a hărțuirii cibernetice.
Impactul tehnologiei asupra copiilor poate fi de natură negativă, în timp ce beneficiile cititului pentru copii și ale altor îndeletniciri care nu țin de tehnologie, cum ar fi muzica, scrisul sau arta, par să crească. Hărțuirea cibernetică este o tendință îngrijorătoare care afectează copiii din întreaga lume.
În Statele Unite, 34% dintre copii au declarat că au suferit cel puțin o dată hărțuire cibernetică. Cei care sunt hărțuiți sunt mai des elevi de culoare, LGBTQ, cu dizabilități sau de sex feminin, potrivit statisticilor. Hărțuirea cibernetică poate varia de la discursuri instigatoare la ură, remarci cu caracter sexual, până la ridiculizare și amenințări și poate duce la depresie și sinucidere în cazul unor elevi.
Psihologii avertizează că utilizarea de smartphone poate pune în pericol sănătatea mintală a unui copil, iar sondajele naționale arată că copiii sunt mai anxioși ca niciodată.
Vârsta medie la care copiii primesc un smartphone este între 12 și 13 ani. Având în vedere acest lucru, părinții sunt cei mai buni judecători pentru a stabili dacă copiii lor sunt pregătiți pentru un telefon mobil, iar lecțiile pe care le predau despre această pregătire pot începe de la o vârstă fragedă. Într-o perioadă în care utilizarea telefoanelor mobile este în creștere, lideri din industria tehnologică, precum Bill Gates, au declarat public că copiii lor nu au primit propriile telefoane până la liceu.