Încă de la apariția sa pe piața românească, Kaufland România s-a implicat direct în diferite campanii cu caracter social. De la ajutorarea persoanelor cu nevoi și până la asigurarea de alimente. Retailerul a fost permanent preocupat de comunitățile în care activează. În 2022, Kaufland anunță continuarea parteneriatului social cu Asociația „Șansa Ta”. Reprezentanții retailerului spun că acest parteneriat este „o premieră în România și, totodată, un exemplu de parteneriat între societatea civilă și mediul privat”.
Așa cum spuneam, fie că a fost vorba de ajutorul acordat unor persoane cu nevoi din comunitățile în care activează, fie la nivel național, retailerul german anunță bilanțul unui an de activitate în cadrul campaniei „Cantina Socială”. Proiectul a fost făcut în parteneriat cu Asociația „Șansa Ta”, în februarie anul trecut, iar conform comunicatului emis de Kaufland:
„De la deschidere și până în prezent, peste 186.000 de porții de mâncare au ajuns la persoanele în nevoie. Kaufland România asigură produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare, iar echipa Cantinei, formată din 17 persoane, asigură preparea meselor, distribuirea acestora și administrarea Cantinei.
De asemenea, peste 100 de voluntari s-au implicat în activitatea Cantinei de-a lungului anului, precum și în acțiuni dedicate cu ocazia sărbătorilor de Paște și Crăciun, pentru pregătirea pachetelor cu mâncare cu specific tradițional pentru persoanele în nevoie.”, spun reprezentanții Kaufland România în comunicatul primit la redacție.
După succesul campaniei de anul trecut, aflăm că cei doi parteneri, Kaufland România și Asociația „Șansa Ta”, au decis mărirea capacității cantinei, având un program prelugit, de luni până vineri. Prin intermediul catinei sociale, reprezentanții asociației furnizează persoanelor cu nevoi mâncare caldă, dar oferă aceleași produse și ONG-urilor aflate în parteneriat cu asociația, unde se află alte persoane vulnerabile.
„După 6 luni de funcționare, ca urmare a cererii din comunitate, capacitatea a fost mărită, iar acum, de luni până vineri, personalul specializat pregătește porții de mâncare caldă pentru 1.000 de beneficiari pe zi, pe care reprezentanții Asociației Șansa Ta le distribuie către persoane vulnerabile și către organizații neguvernamentale partenere, aflate în legătură cu acestea.”, se mai arată în comunicat.
Pe partea de investiții, Kaufland România, conform reprezentanților, vorbește de aproximativ 470.000 de euro, numai într-un singur an de la deschidere, iar investițiile nu se vor opri aici, mai spun aceștia.
„Pandemia ne-a afectat pe toți, dar în special pe cei care se aflau deja în situații vulnerabile. O masă caldă înseamnă mai mult decât valoare ei nutrițională.
O masă caldă înseamnă grijă, implicare, conexiune. La Kaufland, credem cu tărie că implicarea face diferența și ne străduim să întindem o mână de ajutor acolo unde este nevoie”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
În toate campaniile sociale în care s-a implicat până acum, retailerul, conform datelor oficiale, oferă ONG-urilor partenere până la 6 tone de produse pe lună, fiind vorba aici de produsele cu vânzare accelerată.
„O parte din alimente provine din stocurile aflate în vânzare accelerată, iar meniul zilnic este stabilit urmărind folosirea optimă a tuturor resurselor.
În primul an de funcționare, aproximativ 72 de tone de alimente au fost salvate de la risipă.”, spune Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
Un alt proiect la care s-a alăturat recent, este proiectul „Bucătăria Comunitară”, care funcționează în cadrul Centrului Comunitar Grivița-Cișmigiu, inaugurat recent de Asociația „Carusel”. În acest centru de zi, Kaufland asigură materia primă pentru masa caldă oferită de ONG persoanelor fără adăpost.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 149 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate, preț de pe piața locală.
Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.