În urmă cu câteva zile, Ecaterina Andronescu a făcut câteva afirmații despre planurile pe care le are pentru 2019. Ministrul Educației se pare că are soluția pentru ca profesorii care ajung în școli să fie mai capabili.
Multe dintre schimbările suferite de elevii și profesorii din România ultimilor ani au fost gândite de Ecaterina Andronescu. Planurile sale pe 2019 sunt însă mai radicale decât s-ar fi așteptat cineva. În mod interesant, cele mai multe vizează cadrele didactice, mai mult decât elevii.
Andronescu are o misiune. Vrea neapărat să crească semnificativ nivelul de performanță al profesorilor care ajung în fața elevilor. Primul pas în acest scop este să elimine din sistem persoanele care nu au absolvit examenul de titularizare. Ministrul Educației vrea să găsească ”o formulă” ca persoanele care nu au luat o notă de trecere la examenul cu pricina să nu mai fie activi în școli nici măcar din poziția de suplinitori.
„Este greu să fii în faţa elevilor dacă eşti tu un profesor de nota 5. Şi, de aceea, probabil că vom găsi o formulă în aşa fel încât cei care nu promovează examenul de titularizare să nu mai poată fi cuprinşi în învăţământ nici măcar suplinitori”, a spus Ecaterina Andronescu, duminică, la Digi 24.
În același set de circumstanțe, ministrul a făcut câteva afirmații despre noua lege a educației, pe care speră să o aducă în parlament până la finele lunii martie. La sfârșitul lunii ianuarie, un proiect al respectivei legi va fi supus dezbaterii.
Potrivit Ecaterinei Andronescu, viitoarea lege a educaţiei trebuie să dea „viziune de dezvoltare” învăţământului, iar elevii trebuie să înveţe să se adapteze la schimbările din viaţa lor. Pe lista priorităților pe care le mai are în mandatul de ministru, Andronescu și-a propus să aducă o tablă inteligentă în fiecare clasă și să adoptarea de către profesori a practicilor de învățare digitală. În acest scop, 55.000 de profesori vor trece printr-un proces de formare profesională.