Lovitură dură pentru Ion Țiriac, la numai o săptămână de când și-a vândut turneul de la Madrid. Totul a picat ca un fulger. Anunțul trist a fost făcut de organizatorii turneului de la Madrid și este vorba despre prietennul lui Ion Țiriac, cel care până acum o săptămână a fost proprietarul turneului madrilen.
De patru ori campion în turneele de Grand Slam, Manuel „Manolo” Santana a decedat sâmbătă, la vârsta de 83 de ani. Anunțul a fost făcut de organizatorii turneului de la Madrid, acolo unde Santana era președinte de onoare, după ce vreme de aproape 20 de ani a fost directorul turneului, fiind numit în respectiva funcție chiar de către Ion Țiriac.
„Preşedinte de onoare al Mutua Madrid Open, după ce a fost directorul acestuia din 2002, Santana a fost unul dintre cei mai importanţi sportivi din Spania secolului XX, impunându-se ca un pionier prin câştigarea a patru titluri de Grand Slam (Roland Garros 1961, 1964; Wimbledon 1966. US Open 1965) printre alte mari titluri dintr-un palmares legendar.
Alături de Ion Tiriac, Santana a fost o parte fundamentală pentru a face ca Madrid să găzduiască unul dintre cele mai importante evenimente din calendarul tenisului, turneu care în sezonul viitor va sărbători 20 de ani”, se indică în comunicatul turneului.
Potrivit presei spaniole, Manolo Santana a murit la casa lui din Marbella, iar printre primii care și-au exprimat regretele pe rețelele sociale a fost și Rafael Nadal, care a crescut avându-l ca idol și pe Santana.
Amintim că omul de afaceri Ion Țiriac a bătut palma cu IMG, companie cunoscută pentru evenimente ca Miami Open și New York Fashion Week, pentru turneul Madrid Open. Astfel, el a reușit să ajungă la o înțelegere de milioane de euro după ce s-a hotărât să renunțe la competiția urmărită de foarte mulți oameni.
Între timp, reprezentanții IMG s-au bucurat foarte mult pentru faptul că au obținut Madrid Open. Ei au susținut că evenimentul va fi un element puternic pentru portofoliul global de evenimente și afaceri în tenis.
„Mutua Madrid Open va fi un puternic element pentru portofoliul nostru global de evenimente şi afaceri în tenis, care acum se va lăuda cu două dintre cele trei evenimente combinate obligatorii din ambele circuite.
Aşteptăm cu nerăbdare să folosim reţeaua mai largă a Endeavour pentru a îmbunătăţi şi mai mult experienţa fanilor şi pentru a adăuga valoare în producţie, media, parteneriate cu mărci importante, retail şi ospitalitate, aşa cum am procedat cu Miami Open.”, a spus Sam Zussman, co-preşedintele Media and Events al IMG, într-un comunicat.