Se spune că bărbații sunt șoferi mai buni decât femeile, însă există și excepții de la această regulă. Este cazul Lilianei Constantin, care conduce zilnic un autobuz lung de 18 metri, în Brașov.
Liliana a fost angajată la RATBV pe post de șofer de autobuz în urmă cu doi ani. Este conștientă că viața a sute de oameni pe zi este în mâinile ei, însă vine la muncă fericită că face ceea ce își dorește. Este una dintre cele șase șoferițe care lucrează în companie, pe troleibuze sau autobuze.
Conduce zilnic, timp de 8 ore, un autobuz cu peste 100 de locuri. Spune că pentru ea, condusul este o pasiune, iar condusul unui autobuz lung de 18 metri nu este atât de dificil pe cât pare. Pentru ea a devenit ceva normal și s-a obișnuit. Este atentă în trafic mereu și se lasă ușor intimidată.
„Pentru mine e ceva normal. Cu grijă, cu atenţie, cu răbdare se fac toate. La mine e şi pasiunea, pasiunea de a conduce. Mie îmi place foarte mult să conduc, mai ales când văd că în spatele meu sunt zeci de vieţi, mă încântă şi mă încurajează foarte mult”, spune şoferiţa.
Liliana conduce zilnic peste 100 de kilometri autobuzul lung de 18 metri. Nu i se pare greu, însă spune că este mult mai diferit și complicat de condus un autobuz decât o mașină.
„E diferenţă şi încă o diferenţă foarte mare, pentru că trebuie să ştii cum să iei curba, virajele. Trebuie să fii un pic atent, pentru că e o maşină destul de lungă şi să te încadrezi pe bandă, în viraje, e cu totul altceva, nu e ca la o maşină mică”, explică femeia şofer de autobuz.
Ieri dimineață, șoferii de autobuze, troleibuze și tramvaie din Galați au ieșit din nou în stradă. Aceștia sunt nemulțumiți că majorarea obținută în urma protestelor de pe 5 noiembrie nu mai este acceptată.
Este vorba, conform calculelor, de suma de 155 de lei, reprezentând indexarea cu rata inflației. Doar cursele convenționale sunt realizate, iar șoferii refuză să iasă pe traseu până când nu vor fi semnate actele adiționale la contractele de muncă.
Cursele care încă sunt efectuate sunt cele de dimineață, care duc muncitorii la serviciu, la combinatul siderurgic, la șantierul naval și copii la școală. Aceștia au primit asigurări din partea primarului că vor primi suma cerută, însă refuză să iasă pe traseu până nu sunt semnate toate documentele.