Ministrul Transporturilor Lucian Șova estimează că vei putea circula pe A3, legătura cu Șoseaua Petricani, mai curând decât te-ai fi așteptat, dar evidențele arată altceva.
Lucian Șova spune că lucrările la tronsonul București-Ploiești, între Centura Capitalei și Șoseaua Petricani, ar putea fi gata până în luna noiembrie a acestui an. Sună bine, știu, iar declarațiile ministrului Transporturilor par și mai convingătoare.
El spune că lucrările ar fost finalizate chiar mai devreme dacă dezvoltatorul nu s-a mai zgârci și ar angaja mai mulți muncitori.
Este avută în vedere o șosea lungă de șase kilometri, din care ultimii trei kilometri, care duc spre Pipera, ar trebui să fie dotați cu iluminat public și parcări.
”Termenul de finalizare este depăşit, trebuia să fie gata la 30 august. Am cerut CNAIR în mod expres şi scris să apere interesele statului român şi să evalueze cu foarte mare responsabilitate – pe care o voi monitoriza și eu – dacă există argumente să nu se mai acorde o extensie de timp. Astăzi când vorbim, practic, penalităţile curg în defavoarea antreprenorului. Pe de altă parte, monitorizez proiectul şi modul de execuţie, de două ori pe săptămână merge un secretar de stat responsabil cu implementarea care are discuţii cu constructorii. Tot de două ori pe săptămână merge şi un consilier personal, de la cabinetul meu, un om cu bogată experienţă în implementare de proiecte care monitorizează totodată acolo”, a declarat Lucian Șova pentru news.ro.
Deși nu pare, se fac reale progrese:
”Pot să estimez că, în standardul de astăzi de lucru, practic această conexiune va fi deschisă la sfârşitul lui octombrie. Orice muncitor în plus pe care constructorul l-ar aduce acolo – dar nu prea o face – ar putea scurta cu zile, săptămâni terminarea proiectului. Practic, mai au doar de turnat asfaltul, toate viaductele sunt făcute, sunt turnate betoanele, tot ce înseamnă structură de rezistenţă este făcut. Se lucrează acum la realizarea conexiunilor cu Şoseaua Petricani, este închisă o bandă”, afirmă ministrul.
Sigur, întârzierile țin și de modul în care se lucrează:
”Dacă lucrează aşa cum au lucrat în ultima săptămână, pot termina în noiembrie. Dacă ar lucre mai bine, ar putea termina mai devreme. Am mare grijă ca nu cumva Compania de Drumuri să nu acorde vreo extensie de timp nejustificată”, a precizat Șova în apărarea sa.
Sursa citată precizează că lucrările la acest tronson, între Şoseaua Petricani şi Centura Capitalei ar fi trebuit să fie gata încă din 2015, dar contractul a fost reziliat de CNAIR. Noul contract a fost semnat în februarie 2016 cu asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading ’98. Iar CNAIR plăteşte circa 130 de milioane lei fără TVA pentru acest proiect.