Un job a ajuns la mare căutare în România tocmai în timpul crizei sanitare. Oamenii caută să se angajeze pe acest post pentru că se fac bani frumoși din asta. Ce preferințe au ajuns să aibă românii în pandemie pe piața muncii?
Mulți oameni și-au reconsiderat alegerile în dreptul job-urilor din cauza pandemiei. Criza sanitară i-a făcut pe români și nu numai să se gândească la alte opțiuni după ce au rămas fără locuri de muncă sau după ce salariul le-a fost micșorat.
Cheltuielile sunt din ce în ce mai mari din cauza scumpirilor în lanț, iar un număr considerabil de oameni și-au luat chiar și un al doilea job pentru a putea ajuta vizibil bugetul familiei în această perioadă sensibilă și din punct de vedere financiar.
Volumul de muncă este oricum mai mare toamna în această direcție. Concret, este vorba despre cei care livrează mâncare de la diverse restaurante. Valul patru al pandemiei a trimis în izolare zeci de români infectați ori îi țintuiesc pe ceilalți în fața birourilor de acasă după ce și-au mutat din nou munca în propriile locuințe după rata de infectare îngrijorătoare care continuă să aibă un ritm ascendent.
Din ce în ce mai multe persoane renunță să se mai ducă la supermarket-uri sau să își prepare mâncare acasă, astfel recurg la opțiunea de a comanda cumpărăturile necesare sau preparatele de care au poftă deja gata gătite. Unii clienți comandă atât de des încât livratorul ajunge să fie apropiat de aceștia.
„Avem o comandă și trebuie să ne îndreptăm către restaurant”, spune tânărul, consultând aplicația de pe smartphone. „Poate nu o să pară foarte credibil, dar eu chiar sunt mulțumit când duc o comandă și omul spune: Mulțumesc!”.
Cătălin este unul din cei 17.000 de curieri din Capitală care sunt înscriși într-o platformă cunoscută. Inițial, tânărul lucra câteva ore pe zi pentru a-și alimenta venitul, dar după ce și-a pierdut job-ul a luat altă decizie.
„Ar trebui să livrăm ce intră în această cutie, dar cutia se mărește, se dublează. De când cu pandemia, cei de la sediu au înțeles că trebuie să mărim un pic comenzile. Săptamana trecută am avut o comandă de 108 litri de apă”, povestește Cătălin Pavel.
Angajatul susține că îi este totuși frică să nu se infecteze, de aceea este atent și poartă mânuși și mască, dar mai mult de atât nu are ce să facă. Piața a crescut enorm, iar în doar trei ani o singură companie a reușit să livreze produse în valoare de 250 de milioane de euro. Curierii înscriși în aplicație au încasat 50 de milioane de euro în total în dreptul a 95 de milioane de kilometri parcurși în drum spre casele oamenilor.
„Îmi este foarte frică să nu mă îmbolnăvesc, în continuare, m-am vaccinat, urmează și cea de-a treia doză, port mască, mănuși, mai mult de atât nu am ce să fac. Dar mi-e foarte frică”, mărturisește Cătălin, arată Digi24.ro.