Dacă faci parte din categoria românilor care șofează mult pe drumurile din țară și din străinătate, trebuie să știi care sunt cele mai mari 10 greșeli pe care le fac șoferii cu mașinile lor. La unele dintre ele nici nu te-ai fi gândit, dar sunt destul de importante pe viitor. Ce trebuie să faci atunci când pornești motorul?
Drumurile proaste din România au un impact negativ asupra mașinilor noastre. Condusul corect și întreținerea preventivă ne pot scuti de mersul la atelierul auto, pentru reparații. O mașină întreținută are toate șansele să fie revândută la un preț avantajos. Evită aceste greșeli care pot duce la reparații costisitoare pe termen scurt și la o valoarea mai mică pe termen lung.
Vechea zicală conform căreia trebuie să plimbi mașina în zilele reci pentru a încălzi motorul înainte de a conduce este demodată. Ar fi putut fi adevărat pentru motoarele cu carburator vechi, dar motoarele moderne compensează frigul prin injectarea de benzină până când motorul atinge 40 de grade. Este bine să lași motorul să se încălzească pentru un minut, în timp ce dai gheața de pe parbriz și lunetă. Cel mai indicat lucru este să conduci încet până când mașina atinge pragul de temperatură.
Condusul cu un motor fierbinte este chiar mai problematic decât șofatul cu unul prea rece. Supraîncălzirea rezultă adesea din conducerea pe perioade lungi în zilele fierbinți de vară. Dacă suprasoliciți motorul, acesta se poate strica, costurile reparației fiind destul de ridicate. Evită aceste costuri urmărind indicatorul de temperatură. Dacă observi că motorul este fierbinte, ar trebui să oprești aerul condiționat, apoi motorul. Este mai bine să lași motorul să se răcească și să chemi o platformă decât să riști o reparație costisitoare.
Acele pictograme iluminate din bord nu sunt pentru decor. Nu ignora indicatoarele pentru probleme cu frânele / ABS, airbag-urile, servodirecția, sistemul de răcire sau uleiul. Acest lucru poate duce la complicații și eșecuri costisitoare și potențial periculoase.
Fie că parcarea este paralelă, fie că faci un viraj, trecerea în marșarier în timp ce mașina rulează înainte este o greșeală obișnuită. Cu condiția să se facă la viteze foarte mici, rareori duce la ceva grav – cel puțin la mașinile automate. Vehiculele manuale pot suferi daune.
Este imprudent să ignori lumina de avertizare a combustibilului din motivul evident că ai putea să rămâi fără benzină. Dar există un alt pericol mai sinistru și mai scump. Pompa de combustibil se bazează pe gazul din rezervor ca agent de răcire și lubrifiant. Atunci când nu există gaz, pompa este supusă stresului și riscă să cedeze prematur. Potrivit RepairPal, costul mediu pentru înlocuirea unei pompe de combustibil este cuprins între 1.388 $ și 1.703 $.
Știi acea zguduitură pe care o simți atunci când treci printr-o gropă cu o viteză deosebit de mare? Și mașina ta o simte. Cele mai frecvente daune sunt deteriorarea anvelopelor, a roților, a suspensiei și a caroseriei.
Toți șoferii trebuie să știe asta. Zgomotele ciudate sunt modul în care mașina ta îți spune că ceva nu este în regulă. Ar trebui să le asculți, deoarece sunetele ciudate provin adesea din probleme care nu se rezolvă niciodată. Oricum ar fi, zgomotele ciudate ar trebui să fie indicii pentru a găsi un mecanic.
Dacă ești unul dintre puținii oameni care încă mai conduc o mașină manuală (doar 2% din toate vehiculele vândute în 2018 au fost cu transmisie manuală), folosește frâna de mână când parchezi și, ocazional, pentru a trișa în timp ce urci un deal abrupt. Majoritatea șoferilor, cu toate acestea, nu o folosesc aproape niciodată, dar ar trebui.
Asigură-te că pui uleiul care trebuie mașinii tale. Verifică manualul dacă nu ești sigur, dar nu încerca niciodată să ghicești. Fiecare motor necesită o vâscozitate specifică, cu 10W-30 printre cele mai frecvente. Utilizarea uleiului greșit poate provoca scurgeri și zgomote, reducând, în același timp, consumul de combustibil. În cele mai grave cazuri, uleiul de motor pus greșit poate arde și deteriora motorul. Cel mai probabil, mașina pur și simplu nu va porni.
Niciodată, dar nicioadată nu pune motorină într-o mașină pe benzină. Primele piese care se deteriorează sunt injectoarele și pompa de combustibil, ceea ce înseamnă că este posibil să trebuiască să cheltui aproape 4000 de dolari pentru a le înlocui. Motorina pusă într-o mașină alimentată cu gaz este, de asemenea, rea, deși daunele ar putea să nu fie la fel de grave sau imediate. S-ar putea să te confrunți cu deteriorarea pompei de combustibil, a conductelor, a injectoarelor și a filtrului de combustibil. Dacă îți dai seama de problemă imediat, ar trebui să golești rezervorul de combustibil.