Raiffeisen Bank se confruntă cu un val de acuzații din partea românilor. Faimoasa bancă a primit o amendă uriașă, după ce a mărit dobânzile clienților români. Lovitură de proporții pentru Raiffeisen Bank.
Românii sunt extrem de supărați pe una dintre cele mai faimoase bănci din România. Raiffeisen Bank s-a ales cu o amendă usturătoare după ce a încălcat decizia instanței. Anterior, magistrații au decis că banca a mărit ilegal dobânzile a aproximativ 14.000 de clienți români.
Raiffeisen Bank a fost amendată cu suma de 100.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Decizia vine după ce a mărit ilegal dobânzile românilor. De asemenea, banca este obligată să restituie comisioanele încasate în mod ilicit de la clienții săi. Potrivit datelor ANPC, aproximativ 14.000 de români care aveau credite la Raiffeisen Bank au fost afectați de această practică ilegală.
Reprezentanții ANPC au dezvăluit că celebra bancă nu a respectat decizia instanței pentru o perioadă de 1 an și 7 luni. Mai mult, Raiffeisen Bank nici nu a restituit sumele care pot depăși 10 milioane de euro.
„Dat fiind că, în urma monitorizării procesului de remediere a efectelor negative din punct de vedere financiar, pentru consumatori, generate şi constatate, în 2014, de practica comercială incorectă a băncii, aceasta – în timpul scurs de la termenul pronunţării sentinţei definitive a instanţei, respectiv 6.02.2020, de aproximativ 1 an şi 7 luni – nu a dat curs obligaţiei stabilite, consumatorii fiind prejudiciaţi, pe de o parte, prin faptul ca sumele reţinute incorect, din comisioane, nu au fost încă restituite şi pe de altă parte, nu s-au efectuat şi aplicat recalculările dobânzilor pentru creditele restructurate, ANPC a aplicat o amendă contravenţională de 100.000 lei”, se precizează în comunicatul ANPC.
Pe lângă amenda dată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, se adaugă următoarele sancțiuni pentru Raiffeisen Bank:
”propunerea aplicării sancţiunii complementare de suspendare a activităţii băncii cu privire la practica comercială incorectă ce constă în decizia unilaterală a băncii ca la momentul restructurării creditelor, să mărească marjele din componenţa dobânzii, prin introducerea în acestea a comisionului de administrare la care aceasta a renunţat expres prin actele adiţionale semnate cu clienţii şi de restituire a sumelor încasate incorect către consumatori până la încetarea practicii comerciale incorecte (măsură aplicată în premieră, în România) şi a sancţiunii complementare de restituire a contravalorii comisionului de administrare camuflat sub forma unei componente a marjei de dobândă, în termen de maximum 15 zile”.
Reprezentanții Raiffeisen Bank se apără, spunând că ordinul venit din partea ANPC a fost implementat încă din 2014. Banca lor nu mai foloseşte modalitatea de restructurare a creditelor menţionată în respectivul act administrativ.
”Ordinul ANPC a fost implementat încă din 2014, respectiv banca nu mai foloseşte modalitatea de restructurare a creditelor menţionată în respectivul act administrativ. În plus, banca a început să analizeze în mod proactiv impactul asupra clienţilor, atat pozitiv, cat şi negativ, astfel încât pentru clienţii care ar fi putut fi impactati negativ să calculăm şi restituim sumele. Calculul este unul relativ complex, iar banca s-a preocupat să găsească soluţii de automatizare a procesului, între timp procesarea desfasurandu-se manual”, este mesajul transmis de bancă.