Criza campaniilor de vaccinare a început să se resimtă cam peste tot în lume. Conform unor date recente, inclusiv în Statele Unite ale Americii rata de vaccinare este într-o descreștere alarmantă. Coordonatorii campaniilor de vaccinare se gândesc la tot felul de metode a a atrage populația pentru a se vaccina. Un astfel de demers a fost inițiat recent în America de o companie procesatoare de carne.
Dacă până recent numărul americanilor care mergeau la vaccinare era destul de mare, noile date arată o descreștere alarmantă. Din ce în ce mai mulți tineri americani sunt mai susceptibili în a se vaccina. Adulții mai tineri se vaccinează la o rată mai lentă decât adulții mai în vârstă.
Dacă acest ritm de vaccinare continuă până în august, acoperirea vaccinului nu va atinge nivelurile atinse cu adulții mai în vârstă. Datele au fost prezentate de Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor, într-un raport publicat luni.
Agenția a spus că este nevoie de mai multă muncă pentru creșterea ratelor de vaccinare în rândul adulților mai tineri. Dintre cei 57% adulți americani care au primit cel puțin o doză de vaccin până la 22 mai, acoperirea a fost cea mai mare în rândul persoanelor cu vârsta de 65 de ani sau peste.
În același timp a fost cea mai mică în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani, potrivit unei analize a ratelor de vaccin publicată luni. Observațiile se bazează pe datele de vaccinare raportate agenției în perioada 14 decembrie 2020 – 22 mai 2021.
Compania braziliană de procesare a cărnii, Meatpacker JBS SA, a declarat joi că va oferi gratis carne de vită, porc și pui pentru anul viitor pentru 50 de familii americane care participă la clinicile de vaccinare sponsorizate de companie în următoarele săptămâni. Demersul, spun oficialii, va fi făcut prin intermediul reprezentanței americane, Pilgrim’s Pride. Pilgrim’s este o companie americană de procesare a cărnii de pui deținută în cea mai mare parte de JBS.
Compania a declarat că aproape 70% din cei 66.000 de angajați americani sunt acum pe deplin vaccinați. În același timp speră ca produsele din carne oferite să încurajeze locuitorii din zonele rurale, nu doar angajații, să se vaccineze, conform agenției Reuters.
„Am făcut progrese mari. Rele noastre de vaccinare sunt mult mai mari decât ratele din comunitățile rurale.”, a declarat Andre Nogueira, director executiv JBS SUA.
Demersul JBS este cel mai recent stimulent oferit de companii și oficiali guvernamentali pentru a-i determina pe americani să se vaccineze. În Statele Unite, președintele Joe Biden va rata probabil un obiectiv ca 70% dintre adulți să primească cel puțin un vaccin până pe 4 iulie, au spus oficialii.
Primul pas al acestei campanii, inițiate de compania braziliană, începe sâmbătă în Greeley, Colorado. Aici compania operează o fabrică de procesare a cărnii de vită. Anul trecut, șase dintre lucrătorii instalației au murit din cauza COVID-19 și aproape 300 au fost infectați, potrivit datelor statului.