Începând de acum, companiile de furnizare a energiei electrice vor trebui să dea despăgubiri chiar și pentru depășirea numărului maxim de întreruperi scurte, între 3 secunde și 3 minute. De asemenea, potrivit unui ordin aprobat de ANRE, clienții își vor putea monta analizoare de calitate.
Persoanele care sună pentru a semnala probleme trebuie să fie preluați de către un operator telefonic uman în cel mult 20 de minute. În caz contrar amenzile pentru nerespectarea acestui termen se pot ridica până la suma de 200.000 de lei.
Operatorii de distribuție vor fi obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim de întreruperi stabilit. Impactul acestor măsuri vor fi pozitive pentru utilizatori. Pentru fiecare depășire, operatorii de distribuție vor oferi compensații tuturor utilizatorilor afectați în acest fel:
„Includerea monitorizării întreruperilor scurte și prevederea acordării de compensații utilizatorilor la depășirea numărului maxim stabilit de standard, contribuie la obligarea operatorului de a lua măsuri rapide și eficiente pentru remedierea disfuncționalităților care în prezent se manifestă în diferite zone de rețea de joasă tensiune și care pot provoca deprecierea echipamentelor electrocasnice, precum și generarea de disconfort clienților”, spune ANRE.
Prin această măsură, se urmărește îmbunătățirea comunicării între operatorul de distribuție și utilizator. În acest fel, evenimentele semnalate de utilizatori pot fi preluate cât mai repede pentru a fi remediate. De asemenea, se reduce semnificativ timpii de așteptare în beneficiul utilizatorilor.
Stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii rețelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuție, și anume:
– maximum 30 de secunde de la inițierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;
– maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;
– maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.
Numărul apelurilor telefonice pentru care nu sunt respectate intervalele de timp este doar monitorizat. Cu toate acestea, nerespectarea acestor valori pot fi sancționate conform legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, aplicabile în situația nerespectării de către operatorul de distribuție a prevederilor standardului de performanță cu amendă de la 10.000 RON până la 200.000 RON.