Kaufland România își păcălește clienții! Iată modul prin care poate ai fost și tu păcălit de unul din lanțurile de magazine preferate! Sute de români au căzut în această plasă. Supermaket-ul a fost amendatde căre ANPC! Ce nereguli au găsit inspectorii sanitari și care au fost reclamațiile primite de-a lungul unui an?
Celebrul lanț de supermarket-uri a fost amendat cu nu mai puțin de 800.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Concret, Kaufland a fost mustrat de către autorități după ce a pus la dispoziție românilor produse expirate, promoții înșelătoare și diferențe uriașe de preț.
În perioada cuprinsă între martie 2020 și martie 2021 ANPC a primit peste 300 de reclamații de la clienții magazinelor Kaufland care au subliniat lipsa de prețuri afișate corespunzător în cazul anumitor produse, dar și diferențe de preț dintre cel afișat la raft și cel de la casa de marcat.
În urma a numeroase controale, inspectorii ANPC au găsit alimente expirate și practici înșelătoare cu privire la promoții și reclame aflate în magazine. În total, autoritatea a amendat Kaufland cu 799.100 de lei, susține intrituția într-un răspuns trimis la solicitarea wall-street.ro.
În perioada curprins dintre martie a lui 2020 și cel al lu 2021 au fost înregistrate 335 de petiții referitoare la magazinele Kaufland la Comisariatele Regionale pentru Protecția Consumatorilor din Brașov, București-Ilfov, Timiș, Iași, Prahova, Argeș, Giurgiu, Teleorman, Dâmbovița, Călărași, Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea.
În Brașov au fost aplicate amenzi în valoare de 226.000 de lei, în Iiași în valoare de 124.500 de lei, în Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea în valoare de 174.000 de lei, în Timiș s-au aplicat 16 amenzi în valoare de 59.600 lei și 21 de avertismente și în Prahova au fost primite 18 sancțiuni contravenționale, din care 16 amenzi în valoare totală de 163.000 lei și două avertismente.
-Produse defecte în garanție;
-Diferențe preț la unele produse intre cel afișat și cel încasat la casa de marcat;
-Lipsă prețuri afișate la anumite produse;
-Lipsă condiții garanție la produse;
-Neconcordanță preț raft-casă;
-Servicii neconforme/produse nelivrate;
-Prețuri practicate;
-Produse cu dată limită de consum depășită;
-Promoție înșelătoare.
-Produse alimentare cu termen de valabilitate depășit;
-Produse alimentare neconforme;
-Reclamă mincinoasă;
-Etichetare necorespunzătoare produse;
-Diferență de preț raft/casa de marcat;
-Promoție înșelătoare;
-Comercializare de produse alimentare neconforme;
-Comercializarea de produse alimentare expirate;
-Lipsă prețuri afișate ale etichetei;
-Ambalaje ale produselor congelate comercializate deteriorate;
-Diferență de preț raft/casa de marcat.
În urma publicării acestui material, reprezentanții Kaufland au transmis următorul mesaj către toți clienții. Aceștia susțin că toate reclamațiile au fost soluționate conform legii și că, de fiecare dată, cumpărătorii au fost avantajați.
”Toate aspectele identificate de autorități au fost soluționate de fiecare dată în favoarea clienților. Compania a acționat prompt în vederea remedierii imediate și pentru a stabili măsuri care să prevină apariția unor astfel de neconformități pe viitor.”, ne-au precizat reprezentanții lanțului de magazine.