Te-ai întrebat vreodată ce teste limită trebuie să treacă piloții avioanelor militare sau ce trebuie să faci pentru a ajunge să pilotezi un avion de linie? Mulți dau înapoi când aud de costurile ridicate pentru școlarizare, dar cea mai grea parte o reprezintă probele dure la care piloții sunt supuși periodic.
Dacă visezi să pilotezi un avion de linie, trebuie să termini studiile minime în domeniu, dar este recomandat să le termini pe cele superioare. Apoi trebuie să completezi studiile cu niște cursuri de zobr. Trebuie să deții diploma de pilot comercial și să te antrenezi pe tipul de aeronavă pe care vrei să îl pilotezi. În plus, trebuie să fii apt din punct de vedere fizic, să vezi și să auzi perfect, să ai reflexe bune și precizie, să poți lucra în echipă și să reacționezi rapid în situații de criză.
Toate aceste capacități sunt verificate periodic, la fel cum sunt efectuate și analizele medicale.
Situația se complică dacă vrei să fii pilot militar. Trebuie să ai un fizic de fier și o minte ageră. Nu mulți sunt cei care ajung să piloteze aeronave de luptă, care se pot ridica în aer la un kilometru înălțime în doar 5 secunde.
Testele medicale trebuie să iasă perfect. Pilotul este așezat pe un scaun, care îi tesează orientarea în spațiu și care se învârte asemenea unui avion de luptă care face manevre în zbor. Este testată și vederea, se fac analize de sânge și teste de rezistență a coloanei vertebrale.
Cel mai dificil test este barocamera, o cutie de doar câțiva metri în care este simulată rezistența corpului la presiunea simțită în momentul în care un aparat de zbor urcă cu 200 de metri pe secundă. Orice test picat înseamnă că pilotul nu se va mai urca vreodată la bordul unui avion militar.