Grupul german Kaufland, liderul pieţei de comerţ alimentar din țara noastră, va aniversa în luna aprilie 53 de ani de la deschiderea primului său magazin din Europa, în orașul Backnang, Germania. Povestea Kaufland a pornit de la o mică afacere de familie cu 70 de angajați, care s-a transformat într-o rețea internațională de succes. Când a intrat lanțul de magazine pe piața din România, unde a fost construit primul hipermarket, dar și câte magazine există acum în țară, aflați în continuare.
Kaufland este în prezent cel mai mare jucător de pe piața comerțului alimentar din România, din punct de vedere al cifrei de afaceri, și totodată una dintre cele mai mari și expansive societăți de comerț din Europa. Lanțul de magazine este membru al grupului Schwarz-Gruppe, alăduri de alte nume sonore precum Lidl ori Handelshof, fiind prezent în țări precum Germania, Polonia, Cehia, România, Bulgaria, sau Croația.
Kaufland a pătruns pe piața din România în anul 2005, când grupul german a deschis primul magazin în București, în data de 13 octombrie. Investiția totală s-a ridicat la 11 milioane de euro, hipermarket-ul Kaufland-Colentina având o suprafață totală de 6.400 metri pătrați, incluzând o parcare gratuită de 330 de locuri.
În luna imediat următoare, Kaufland România a inaugurat magazinul cu numărul doi în țară, la Râmnicu-Vâlcea, reprezentând o investiție totală de 7 milioane de euro.
Interesant de precizat că intrarea pe piața românească a lanțului de magazine Kaufland a coincis cu împlinirea a 75 de ani de existență a concernului Lidl & Schwarz Co&KG.
„Povestea Kaufland a început acum 50 de ani, de la o afacere de familie cu primul magazin deschis în orașul german Backnang. Astăzi, suntem unul dintre cei mai importanți retaileri din spațiul european și în următorii ani intenționăm să ne extindem în Republica Moldova și în Australia. Cei 50 de ani sunt o mărturie a reușitei de a respecta o promisiune făcută clienților ce are la bază principii cheie: prospețime, calitate, prețuri competitive, varietate și cumpărături ușoare“, spunea, în 2018, Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
Citește și: Kaufland România face asta pentru toți angajații. Decizia de ultimă oră, ce se întâmplă în magazine
În luna octombrie a anului 2020, la scurt timp după deschiderea magazinului situat pe Șoseaua Gheorghe Ionescu Sisești, Kaufland România și-a continuat expansiunea și a inaugurat al doilea magazin din zona de Nord a Bucureștiului, în zona Străulești. Astfel, compania a ajuns la o rețea de 135 de magazine în țara noastră, dintre care 17 sunt în Capitală. În prezent, Kaufland este singurul lanț de hypermarketuri care a atins acest prag numeric.
Grupul german intenționează să deschidă cel puțin câte 10 magazine în fiecare an, investițiile retailerului ajungând, în 2020, la 300 de milioane de euro.
„Vom menține acest ritm accelerat de expansiune și în următorii ani, plănuind să deschidem cel puțin câte 10 noi magazine în fiecare an, atât în orașele mari, cât și în cele mici. Odată cu fiecare nou magazin deschis, înființăm între 70 și 100 de noi locuri de muncă, ce sprijină dezvoltarea economiei locale. De exemplu, de la începutul anului 2020 și numai până în luna noiembrie, am creat peste 700 de noi locuri de muncă în România și facem permanent angajări.
Mai mult, până în prezent, 240 de persoane cu dizabilități, din orașe precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Satu Mare, Oradea s-au alăturat echipei și se bucură în acest moment de o viață socială mai bună, de sprijinul colegilor și de posibilitatea de a-și pune abilitățile în practică. În continuare, compania își propune să angajeze alte 350 de persoane cu dizabilități“, declara Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România.