CNA a interzis o reclamă McDonald`s din România. Aceasta a fost aspru criticată în mediul online din cauza firului poveștii ales pentru promoția nouă. Cine a sesizat CNA-ul?
McDonald`s tocmai propunea o promoție cu zâmbete pentru clienții lor când CNA a decis că este inadecvată. După ce reclama a fost făcută publică, a atras numeroase critici în mediul online și nu numai. Din păcate, nu prea a fost de râs pentru cei de la Mc. În imaginile video poate fi văzută o mamă care izbucnește în râsete în momentul în care, neatentă fiind, copii săi strică o operă de artă dintr-un muzeu.
În acest context, Consiliul Național al Audiovizualului a considerat că nu este pe gustul nimănui, așa că a interzis-o de pe TV, încurajând astfel comportamente morale. Campania a ajuns în atenția CNA în urma unei reclamații a unui telespectator. „Reclama zâmbete la McDonald’s în care doi copii mâzgălesc o pictură într-un muzeu, iar mama lor râde. Ce fel de educație inspiră această reclamă? E amuzant sa mazgalesti picturi în muzeu?”, spune telespectatorul în petiție.
Viziunea unor telespectatori și ale majorității din online a fost împărtășită și de Comitetul Etic al Consiliului Român al Publicității, organizație cu rol consultativ în relația cu Audiovizualul. „Comitetul Etic al RAC a considerat că în acest caz se încalcă Codul, deoarece, deși această comunciare este introdusă într-un stil amuzant, o situația imaginară, atmosfera poate fi considerată ca fiind lipsită de respect față de operele de artă”, a spus Laura Frunzetti, reprezentant din partea RAC.
LEGISLAȚIA invocată:
Art. 29 – (1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii:
(…)h) să nu stimuleze comportamente indecente sau imorale.