Renault Clio este un automobil ce face parte din clasa super-mini. Este comercializat de francezii de la Renault și este o mașină perfectă pentru oraș. Mică și compactă, a fost lansat în anul 1990 și în prezent este la a cincea generație. Mașina a fost critică dar în același timp, a avut parte și de un mare succes comercial. Este unul dintre cele mai bine vândute mărci de autoturisme din Europa. Cel de la Renault au întâmpinat o perioadă mai dificilă între 1980 și 1990. Dar, odată cu apariția acestui model, și-au „refăcut” reputația.
Clio a fost vândut la nivel internațional sub mai multe denumiri. În Japonia se numea Renault Lutecia. A mai fost comercializat și sub numele de Renault Clio Symbol, Renault Thalia și Renault Clio Sedan. În America latină a fost vândut sub marca Nissan cu numele Nissan Platina.
Martorii de bord la Renault Clio
Fiind o mașină mică ce consumă puțin, era preferată de cei ce locuiau în orașe aglomerate. Mică și compactă, s-a bucurat de succes peste tot în lume. Cu toate acestea, ca orice altă mașină, pot apărea anumite probleme. Martorii din bord indică probleme ce pot apărea la un autoturism. În următoarele rânduri, vei afla ce indică fiecare martor în parte și cât de grav este în funcție de culoarea acestora.
În cazul în care se aprinde un martor de culoare roșie, să știi că indică o potențială problemă destul de gravă. De regulă, este recomandată oprirea imediată a mașinii. Fie remediezi problema pe loc dacă ești mai priceput, fie o duci la un service specializat pe platformă.
În cazul în care martorul este galben, problema nu este la fel de gravă. Poți circula cu mașina până la cel mai apropiat service.
Dacă martorul de bord este verde sau albastru (depinde de modelul mașinii) nu trebuie să-ți faci griji. Reprezintă atenționarea sau funcționalitatea anumitor comenzi.
Martorii de bord – peste 60 de semne explicate
Martorii de bord explicați
- Semnal ce te îndeamnă să apeși ambreiajul
- Semnal ce te îndeamnă să apeși frâna
- Volanul este blocat
- Fază lungă activată
- Presiune redusă în pneuri
- Lumini laterale aprinse
- Probleme cu farurile
- Probleme la luminile de frână
Martorii de bord explicați
- Mod de iarnă
- Verifică setarea de informații a mașinii
- Bujii incandescente
- Gheață pe carosabil
- Probleme la sistemul de pornire
- Cheia nu este în mașină
- Cheia are bateria slabă
- Distanța dintre tine și mașina din față este prea mică
Martorii de bord explicați
- Pot exista mai multe probleme ( se recomandă verificarea la service)
- Farurile adaptive active
- Reglarea unghiului la faruri
- Probleme la spoiler spate
- Probleme la acoperișul electric
- Airbag frontal pornit
- Frână de mână activată
- Lumini de ceață față aprinse
Martorii de bord explicați
- Probleme la sistemul de servodirecție
- Lumini de ceață spate aprinse
- Nivel de lichid parbriz scăzut
- Plăcuțe de frână uzate
- Cruise Control activat
- Indicatori ce semnifică semnal de direcție
- Probleme la senzorul de ploaie sau lumină
- Apă în filtrul de combustibil
Martorii de bord explicați
- Airbag dezactivat
- Eroare electronică
- Faza scurtă pornită
- Probleme la filtrul de aer
- Senzori de parcare activați
- Probleme la filtrul de particule
- Eroare la deconectarea mufei de la remorcă
- Probleme la suspensia pneumatică
Martorii de bord explicați
- Avertisment pentru părăsirea benzii de mers
- Probleme la catalizator
- Avertizarea centură de siguranță
- Mod parking activ
- Probleme la baterie
- Mod ECO activat
- Asistență la coborâre
- Probleme la sistemul de răcire
Martorii de bord explicați
- Probleme la sistemul ABS
- Probleme la filtrul de combustibil
- Ușa este deschisă
- Capota este deschisă
- Rezervor combustibil aproape gol
- Probleme la cutia de viteză automată
- Limitatorul de viteză este activ
- Probleme la suspensie
Martorii de bord explicați
- Dezaburirea parbrizului
- ESP este oprit
- Portbagaj deschis
- Presiunea scăzută a uleiului
- Ștergător automat parbriz
- Probleme la motor
- Senzor de ploaie
- Dezaburire lunetă