Câteva sute de taxiuri s-au adunat, marți dimineață, în Piața Constituției din București pentru a reclama ceea ce, în opinia lor, este concurență neloială din partea companiilor de ridesharing precum Uber, Bolt sau Clever. Este a patra acțiune de acest fel pe care taximetriștii o organizează anul acesta, iar protestul a fost pus la punct tot de COTAR – Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România.
Câteva sute de taxiuri s-au adunat, marți dimineață, în Piața Constituției din București pentru a cere interzicerea unor companii de ridesharing precum Uber, Bolt sau Clever. În opinia taximetriștilor adunați în centrul Capitalei, aceste companii transportă persoane fără a avea autorizații în domeniu.
De partea cealaltă, companiile susțin că vor o lege în baza căreia să poată funcționa și prin care să se reglementeze transportul alternativ. Au cerut un astfel de act normativ, dar el se lasă așteptat. În tot acest timp, taximetriști cresc presiunea la adresa Guvernului.
Există un proiect privind transportul alternativ și taximetriștii se tem că acesta ar putea fi prea blând cu Uber.
COTAR, federația care a organizat protestul din Piața Constituției, susține că șoferii care transportă pasageri prin intermediul platformelor de tipul Uber sau Bolt fac piraterie.
„Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac „ridesharing” sau că „revoluționează” transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave și nelegale, deși mai mulți miniștri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru. Practic, aceeași activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi – se dorește a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu mașini galbene, inscripționate, care-i obligă pe taximetriști să respecte foarte multe reguli și să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeași activitate, dar fără niciun fel de restricție, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam așa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” – adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel”
Comunicat COTAR
De cealaltă parte, însă, Anca Gherle, reprezentant Clever, susține că firma pe care o reprezintă va da în judecată COTAR.
„În ultimii doi ani, dânșii au încercat prin cinci regulamente la Primăria București plus trei propuneri de ordonanță să elimine și aplicațiile de taxi, aplicațiile agregatoare, astfel încât această eliminare aduce un dezavantaj și taximetriștilor, în condițiile în care 70% dintre ei folosesc aceste aplicații ca principală sursă de preluare de comenzi”, a spus aceasta.