Conform adevarul.ro, în lucrarea ”Gara feroviară, expresie a coliziunii culturale dintre oraș și teritoriu. Studiu de caz: Gara de Nord, București”, arhitectul Alexandra Buleu, de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu” din București, arată :
”Istoria acestui obiectiv debutează în secolul XIX, într-o perioadă când societatea românească era puternic influenţată de cultură franceză. Debutul construcţiei gării a fost realizat în prezenţa domnitorului Carol I, la data de 10 septembrie 1868, prezenţa conducătorului statului la acest eveniment marcând importanţa deosebită a noului echipament urban. Proiectul gării cuprindea o clădire în formă de U, cu două corpuri paralele legate de un al treilea corp dispus perpendicular, cu arhitectură inspirată de cea a Gării de Nord din Paris.
Gara destinată de la bun început pentru tranzitul de călători şi mărfuri cuprindea şapte linii de cale ferată, mai multe ateliere şi birouri. De-a lungul timpului i s-au adăugat corpuri noi, au fost realizate schimbări ale faţadelor, devenind din gară de tranzit, o gară terminus. La data de 25 septembrie 1872, gara este inaugurată în cadru festiv. Astfel, staţia care primeşte numele de Gara Târgovişte se deschide circulaţiei feroviare pe linia Roman – Galaţi – Bucureşti – Piteşti“.