H&M, prescurtarea de la Hennes & Mauritz, reprezintă o companie de îmbrăcăminte, cu sediul în Suedia, Stockholm. Aceasta este renumită pentru hainele de calitate și prețul foarte accesibil al acestora. Cu toate că își are sediul în Stockholm, aceasta a luat naștere în Vasteras, la începutul anului 1947. H&M are clienți de toate vârstele, având haine atât pentru adolescenți, cât și pentru copii, adulți, cu o varietate largă de haine.
În iulie 2010, compania H&M număra aproximativ 76.000 de angajați la nivel mondial, 2.000 de magazine în 37 de țări, pe diferite colțuri ale planetei. Aceste numere, fac din H&M, a treia cea mai mare companie de îmbrăcăminte la nivel mondial după grupul american Gap și Inditex, ce are sediul în Spania.
Compania are clienți la nivel mondial, însă, cele mai mari vânzări sunt înregistrate în Germania, urmată de Marea Britanie și Suedia, țara în care a luat naștere. În decursul al unui singur an, din iunie 2006, până în iunie 2007, firma cunoaște o dezvoltare destul de mare, ajungând la un număr de 1.420 de magazine, comparativ cu 1.244. Ultimele studii arată că în noiembrie 2019, H&M a deschis magazine în peste 74 de țări și peste 5.000 de unități. În momentul de față, este a doua cea mai mare companie de haine, după Inditex. De asemenea, compania este foarte dezvoltată și la nivel online, clienții a peste 33 de țări având acces la cumpărături online.
Compania și-a deschis primul magazin în România destul de târziu. Marea deschidere s-a desfășurat în AFI Palace Cotroceni, pe 25 martie 2011. H&M a reprezentat un succes în materie de haine calitative. Astfel, până in 2015, a mai deschis încă 38 de magazine, dintre care 12 doar în capitală. Pe lângă AFI, au mai fost deschide magazine și în alte locații precum: Unirea Shopping Center, Băneasa Shopping City, Plaza Romania Megamall și București Mall.
De cele mai multe ori, H&M caută persoane tinere ce sunt pasionate de modă și de haine. Brand-ul caută persoane ce sunt dispuse să lucreze în echipă. Plăcerea de a interacționa cu alte persoane este una dintre cele mai importante calități pe care angajatorii le caută. Aceștia mai caută și calități artistice, joacă un rol important în atragerea clienților. În cele din urmă, cei de la H&M doresc angajați cât mai motivați. Dornici să avanseze și să ofere un randament cât mai bun.
Un consultant de vânzări, angajat la H&M, câștigă lunar între 750 și 1.400 de lei. Pe lângă sarcinile sale, acesta mai lucrează ca și casier în unele cazuri. Acest salariu este raportat la orele de muncă, deoarece angajații pot lucra cu normă întreagă sau part-time. Fiecare angajat primește bonusuri de masă de diferite valori, în funcție de norma din contractul de muncă.
De exemplu, un asistent de vânzări ce lucrează 4 ore pe zi primește 700 de lei la finalul lunii. Însă, alt angajat ce lucrează 6 ore pe zi, poate câștiga aproximativ 1.000 de lei lunar. Asistenții de vânzări ce lucrează 8 ore pe zi, pleacă acasă la sfârșitul lunii cu 1.200 de lei. Angajații lucrează și în weekend, iar orele suplimentare sunt plătite.