CV, este prescurtarea de la Curriculum Vitae. CV-ul este cartea de vizită a unei persoane, care este folosită pentru ca o persoană să se pună în valoare în fața angajaților.Date referitoare la studii și pregătire profesională, sunt cuprinse în această scurtă biografie.
În povestea care vorbește despre tine, trebuie să apară niște informații structurate într-o formă, referitoare la:
Prin intermediul unui CV, o persoană trebuie să arate că este cea mai bună pentru un anumit job.
Este foarte important ca un CV să fie actualizat și completat cu informații potrivite jobului pentru care se aplică.
”Actualizează CV-ul cu experiența cea mai recentă! Nu contează că ești de o lună la un job sau că ești în perioada de probă.” după cum arata site-ul ejobs.ro că afirma Victoria Brulea, Senior Consultant la Adecco Romania.
CV-ul trebuie să conțină o fotografie recentă, tip portret, pentru a ajuta la formarea unei bune impresii. Contează și vestimentația pe care o alege o persoană în momentul când se face fotografia. Aceasta trebuie să ie office-casual, iar fundalul fotografiei de culoare neutră.
Datele de contact sunt cele care trebuie să apară în prima parte a CV-ului, esențiale fiind adresa de email și numărul de telefon. Alături de acestea mai trebuie trecute: nume, prenume, job-ul actual.
CV-ul trebuie să aibă ca titlu, numele persoanei care îl întocmește.
Este indicat ca obiectivul profesional să fie acea poveste despre persoana care redactează CV-ul, să apară sub forma unui paragraf.
Acest obiectiv trebuie adaptat în permanență la job-ul pentru care se aplică. Trebuie să fie scoase în evidență calitățile care te recomandă pentru acel job. Printre întrebările la care trebuie să răspunzi în acel paragraf, se numără:
Se trec toate joburile pe care acea persoană le-a avut, în ordine invers cronologică, menționându-se:
În această rubrică s vor trece toate experiențele dobândite în ordine invers cronologică, de la cea mai veche, până la cea mai nouă. Aici se menționează:
Cei care stăpânesc o limbă străină, trebuie să noteze criteriile din care reiese cât de bine știu acea limbă la nivel:
Abilitățile profesionale care se trec aici, trebuie să aibă legătură cu job-ul vizat și să fie 4-6 la număr. Prin aceste abilități se intenționează să se impresioneze angajatorul.
Aici se pot include: hobby-urile, proiectele de voluntariat și colaborările relevante pentru job-ul pentru care se aplică