Dacia este un succes uriaș în Europa pentru părinții Renault Group, deoarece își îndeplinește filosofia „raport calitate-preț”. Costul obținerii conformității cu emisiile ar putea reprezenta o amenințare pentru profiturile și vânzările mărcii low-cost.
Philippe Buros, președintele regiunii Renault a Europei, a vorbit despre modul în care Dacia va gestiona această tranziție. Acest aspect vine și ca urmare a noilor reglementări de pe una din cele mai mari piețe de gen. Vorbim aici de piața auto germană afectată grav de noua criză economică, datorată pandemiei.
Brandul Dacia este la fel de afectat pe aceeași piață, tocmai datorită unor restricții impuse. Este vorba despre restricțiilor pe care programul de subvenționare le impune mașinilor cu motoare cu combustie.
Dacă pe alte piețe Dacia încearcă să-și mențină, pe piața germană a suferit o scădere drastică a vânzărilor de unități. Astfel că, în perioada ianuarie-august a.c., statisticile arată că au fost înmatriculate aproximativ 30.068 de autoturisme.
Datele arată că nu s-au vândut sub jumătate din numărul mașinilor înmatriculate în 2019. La finele anului trecut Erste Group Research a prognozat ce se va întâmpla cu piața auto germană.
EGR a prognozat o scădere de un milion de unități în industria auto din Germania. Comparația a fost făcută cu media din perioada 2015-2017, care este aproape de nivelul minim în 2009.
Regiunea are a doua cea mai mare capacitate de producție din Europa după Germania. Legăturile strânse cu această țară vor afecta negativ producția auto.
EGR a mai spus că va provoca o scădere de 1% a PIB, potrivit specialiștilor. Industria oricum se confruntă și cu schimbările în structura producției și a cererii în anii următori, oferind dezvoltarea mașinilor electrice.