Cea mai rară Dacia din istorie. Cât de puține mașini a făcut producătorul din Pitești

Cea mai rară Dacia din istorie. Cât de puține mașini a făcut producătorul din Pitești
Cea mai rară Dacia din istorie. Cât de puține mașini a făcut producătorul din Pitești

Brandul Dacia este un bun național, dacă e să luăm în calcul popularitatea și numărul mare de automobile ce circulau pe drumurile patriei, în vremea regimului de tristă amintire. Ambiția lui Nicolae Ceaușescu de a avea o mașină românească a devenit realitate în anii 60,

Cea mai rară Dacia din istorie

În 1966 a fost semnat un acord de licențiere cu Renault, acord ce avea să demareze producția celui mai popular automobil din România acelor ani. Misiunea Dacia a fost de a pune la dispoziția tuturor celor din România mașini de familie moderne și robuste. Principala fabrică Dacia, Pitești, a fost construită în 1968 și a început cu producția modelului Dacia 1100, bazat pe Renault 8.

Printre multele mașini produse sub sigla Dacia, au fost construite, la un moment dat, și câteva autoutilitare. Printre acestea un model rar, bazat pe un concept francez, deja existent în Franța acelor ani, Renault Estafette, și anume Dacia D6 Estafette.

Autoutilitara după care a fost inspirat modelul românesc, Renault Estafette este la fel de caracteristică francezilor ca bagheta și bereta. Nici o imagine a Franței în anii șaizeci sau șaptezeci nu era completă fără ea. Una dintre numeroasele sale funcții a fost ca dubiță de poliție.

Cea mai rară Dacia din istorie. Cât de puține mașini a făcut producătorul din Pitești
Cea mai rară Dacia din istorie. Cât de puține mașini a făcut producătorul din Pitești (FOTO: Renault Estafette)

Chiar și astăzi francezii de o anumită vârstă se vor referi în continuare la Estafette ca un sinonim plin de umor pentru Jandarmerie. Dacă ne aducem aminte de celebra serie de filme de comedie, cu Louis de Funes în rolul principal, ”Jandarmii”, o veți regăsi ca personaj principal în toate filmele din serie.

Cât de puține mașini a făcut producătorul din Pitești

Modelul românesc, Dacia D6 Estafette, conform datelor istorice, ar fi fost construit în doar 642 de unități, iar durata de viață în fabrica de la Pitești a fost de doar patru ani. Zvonurile vremii spun că atât de urâtă i s-a părut mașina Primei Doamne, Elena Ceaușescu, încât constructorului piteștean de automobile i-a fost interzis să o mai producă. Prima autoutilitară Dacia D6 Estafette a fost fabricată în 1975, și până în 1978 au fost realizate 642 de exemplare.

Motorizarea utilitarei era același ca la, deja celebra, Dacia 1300, diferența fiind clar la partea de carosare a mașinii, după cum se poate vedea și în clipul de mai sus. Pentru restul de componente, frânele, puntea spate, tapițeria și chiar anvelopele, s-a optat pentru manufacturarea lor în cadrul fabricii de la Pitești, singurele subansable aduse din Franța fiind pompa de apă și carcasa filtrului de aer.

Catalogat ca fiind diferit și excentric pentru românii acelor ani, și asta bineînțeles, de către autoritățile vremii, nu a fost în cele din urmă vândut către populație, ci dat doar către instituțiile statului, cele mai multe modele ajungând pe mâna Poștei Române, asta ca urmare a deciziei Elenei Ceaușescu.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI