După ce în 2018 CNAIR a semnat un contract de circa 668 milioane de lei, după un an de licitație, Bacăul se poate mândri că din 2021 va avea o centură nouă a orașului. Construcția acesteia a început în martie 2019.
Conform contractului, centura Bacăului are un termen de proiectare și execuție de 3 ani pentru toată suprafața, adică cei 16,27 km de autostradă plus 14,54 km de drum național cu o bandă pe sens. Dar, în acest moment, CNAIR se poate lăuda cu circa 7,4 km circulabili din Centura Bacăului. Este vorba de segmentul vestic între DN11 și DN2, un drum nou cu câte o bandă pe sens. Respectivul tronson a fost deschis în această dimineață, astfel că băcăuanii pot folosi acest segment din Centura Bacăului.
Legat de proiectele de modernizare a infrastructurii din Bacău și zonele limitrofe, în data de 24 iulie anul cunrent, reprezentatul PLUS și candidatul la primăria Bacăului, Cristian Ghingheș scria următoarele:
”Am depus la CNAIR, dar și spre știința ministrului Transporturilor, un memoriu prin care am solicitat deschiderea de îndată a celor 7,36 km finalizați ai Centurii Bacău (sectorul vestic), oferind în document 7 argumente tehnice, juridice și de oportunitate. De 20 de ani, în primul rând cetățenii municipiului Bacău și apoi zecile de mii de șoferi care tranzitează zilnic orașul așteaptă ca Bacăul să aibă o variantă ocolitoare circulabilă, care să îmbunătățească decisiv calitatea vieții in oraș, să reducă poluarea, zgomotul, să sporească siguranța de pe rețeaua rutieră și să scutească timp și nervi pentru șoferii aflați în tranzit.”