Sunt destul de multe modele Dacia create pentru producția de serie, de-a lungul anilor, dar sunt și multe alte prototipuri și proiecte apărute pentru că cineva a avut o idee prea bună. Dacia amfibie e unul dintre ele.
Dacia amfibie e un prototip unic de mașină românească, pe care l-ai putea folosi atât pe drum, cât și pe apă. Mașina a ajuns în atenția publicului acum vreo patru ani, însă a fost singura experiență de acest fel, până acum.
Dacia care se poate transforma în barcă a suferit modificări care au costat 10.000 de lei. Aceasta a fost prezentată cu ocazia festivității de începere a anului universitar. La ceremonia desfăşurată la baza nautică de pe lacul Siutghiol, Universitatea Maritimă Constanţa (UMC) a prezentat studenţilor prototipul acestei mașini utile și ciudate.
Dacă te întrebi de ce ar face cineva o Dacia amfibie, ei bine, pentru că se poate. Dar, mai concret, autoturismul cu dublă utilizare a fost lucrarea de licenţă a unei echipe de absolvenţi ai UMC. Echipată corespunzător, Dacia amfibie a fost lansată la apă cu şofer şi pasageri. Îndrumătorul echipei de studenţi a fost profesorul Victor Hreniuc.
„Ideea cu Dacia amfibie a luat naştere în anul 3 de facultate. Am plecat fiecare în voiajele de cadeţie, iar în anul 4 de facultate, adică prin luna martie a acestui an (2014 – n.r.), ne-am apucat practic de treabă. Am reuşit să terminăm cu câteva zile înainte de licenţă. Dacia 1310 Double Cab a fost cumpărată de noi integral, radiată, apoi donată Universităţii Maritime din Constanţa”, a spus Andrei Stroe, unul dintre realizatori, citat de Adevărul.
Aceeași publicație a amintit și că dezvoltarea unui astfel de prototip nu e o întâmplare trecătoare.
Studenţii de la Universitatea Ovidius creează constant câte un automobil capabil să îndeplinească mai bine un rol, un rol pentru care nu a fost proiectat. Prototipurile beneficiază de diferite sisteme de propulsie care combină mecanismele de deplasare.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/10/Dacia-amfibie-barca.jpg)
Studenții de al Facultatea de Inginerie Mecanică, specializarea Autovehicule Rutiere, sunt cei care se ocupă de producția unor astfel de mașini. Într-adevăr, asemenea mașini nu ajung pe străzi, dar exercițiul e unul admirabil. În plus, modelul de față chiar își poate găsi o utilizare, așa cum a fost și cazul Dusterului cu șenile.