Atenție, fraude bancare! Poliția și băncile avertizează oamenii care dețin carduri bancare să fie prudenți și să nu ofere date personale.
Poliția atenționează despre o nouă scemă de escrocherie prin care infractorii obțin acces la conturile Web/Mobile-banking ale clienților ori deținători de carduri și efectuează ulterior transferuri de bani P2P către alte carduri sau conturi ori diverse plăți online. Procedura infractorilor constă în faptul că aceștia iau legătura cu deținătorii de carduri prin intermediul IP telefoniei, mascând numărul lor real, în timp ce pe ecranul păgubiților se afișează numărul instituției bancare.
Oamenii, crezând că discută cu angajații băncii, le oferă hoților date cu caracter bancar. Astfel, cu accesul obținut, escrocii efectuează ulterior transferuri de bani P2P către alte carduri sau conturi. Drept urmare, mai multe bănci din România au atenționat clienții despre noile fraude și le-au recomandat acestora să nu ofere date personale.
„Noua schemă constă în faptul că infractorii iau legătura cu deținătorii de carduri prin intermediul IP telefoniei, astfel mascând numărul real al acestora, iar pe ecranul victimelor afișându-se numărul instituției bancare. Astfel, deținătorii de carduri sunt încrezuți că discută cu angajații băncii și le oferă datele cu caracter bancar.
Sub pretextul de a bloca tranzacțiile frauduloase fictive, care sunt prezentate de către escroci, ultimii cer numărul integral al cardului bancar, format din 16 cifre, cu numele și prenumele deținătorului de card, codul de securitate (CVV/CVC) și apoi parolele unice expediate prin SMS la numărul de telefon mobil al deținătorului de card.
Obținând acces la conturile Web/Mobile-banking ale clienților sau deținători de carduri, escrocul efectuează ulterior transferuri de bani P2P către alte carduri și/ sau conturi) sau diverse plăți online”, se arată într-un comunicat emis de IGP.