10+10:10, exercițiul de la Evaluarea Națională 2022 care a dat bătăi de cap elevilor. Prea puțini au știut să îl facă

10+10:10, exercițiul de la Evaluarea Națională 2022 care a dat bătăi de cap elevilor. Prea puțini au știut să îl facă
Exercițiul 10+10:10. Prea puțini au știut să îl facă

Elevii de clasa a VIII-a au susținut, în perioada 30 mai – 17 iunie 2022, examenele la Evaluarea Națională 2022. Pe data de 16 iunie 2022 a fost susținută probă scrisă la Matematica. Printre exercițiile de rezolvat a fost și cel despre care vorbim astăzi. Exercițiul 10+10:10,  de la Evaluarea Națională 2022, a dat bătăi de cap elevilor. Suprinderea a fost atunci când s-a constatat că prea puțini au știut să îl facă.

Exercițiul 10+10:10. Prea puțini au știut să îl facă

Având în vedere faptul că genul acesta de exerciții au fost predate elevilor de clasa a VIII-a, corectorii se așteptau să găsească cât mai multe răspunsuri corecte. Din păcate, realitatea a arătat exact invers.

Acest aspect a fost evidențiat atunci când operația 10+10:10, a devenit exercițiul de la Evaluarea Națională 2022 care a dat bătăi de cap elevilor. Este vorba de unul din exercițiile de matematică cu cel mai mic procent de rezolvare și care a pus probleme elevilor.

La această probă, s-au rezumat doar la întrebările grilă. 15% dintre ei nu au răspuns corect la exercițiul 10+10:10. Este o concluzie tristă. A fost cu cea mai scăzută dificultate. Apare întrebarea: în ce măsură s-au ocupat profesorii de elevi.” – Sorin Cîmpeanu.

Care este rezolvarea corectă a exercițiului

După cum bine se știe, prima operație de rezolvat este împărțirea. Deci, avem 10:10 = 1, urmând ca apoi să facem și adunarea, adică 10+1=11. Acest banal exercițiu a devenit piatra de moară a unui număr important de elevi de clasa a VIII-a. De altfel Cîmpeanu declara în această dimineață despre promovabilitatea de anul acesta:

„82,3% dintre elevi au obţinut medii peste 5 anul acesta. Evaluarea Naţională a fost mai bine organizată decât în anii precedenţi, asta e clar. Tetelorman este judeţul cu cele mai puţine medii peste 5, în timp ce Clujul este judeţul cu cele mai multe. La sate, calitatea invatatamatnului este slabă, din păcate”.

Exercițiul 4 b, al treilea cel mai putin rezolvat subiect

Aceeași situație a fost întâlnită și la subiectele de geometrie, aici fiind aceeași situație la un exercițiu, nu au stiut sa calculeze un segment. Conform ministrul Cîmpeanu, „47% nu au răspuns corect la punctul 6 de la subiectul 2, legate de paralelipiped”.

Ministrul a mai spus că au fost greșeli tipice, recomandarea către profesori fiind de a insista în viitor pe predare. 

„Vom reuși doar dacă extindem digitalizarea. Sunt multe elemente pe care am putut să le avem grației evaluării digitale. 29% dintre elevi au fost punctați doar la 1 și 2, nu la redactare.

Trebuie să spun că avem și situația și vom lua măsurile care se cuvin celor care nu au acordat un punctaj corect la exercițiile grilă. Colegii au făcut asta în mod repetat, nu există niciun fel de scuză.

Avantajele evaluării digitale este că vezi asta, în timp real, mai repede. Poți să începi evaluarea după terminarea examenului.”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

„Predarea online este o catastrofă”

Predarea online este o catastrofă atunci când sistemul nu este pregătit”, este conculuzia trasă de minstrul Cîmpeanu în această dimineață. Realitatea este, mai spune ministrul, că s-a întâmplat în mai multe țări acest lucru nedorit.

„Așteptăm introducerea digitalizării în școli. Am anunțat de la începutul anului tematica examenelor, am scos tot ce a fost în timpul online.

Nu elevii sunt cei care trebuie să plătească toate disfuncționalitățile. Trebuie să acoperim golurile, elevii au reușit să se pregătească, în ciuda lipsurilor”, a mărturisit Sorin Cîmpeanu în cadrul conferinței de presă.

Anul acesta au fost obținute 221 medii de nota 10. La Limba română, elevii au obținut 810 note de 10 și 2966 de medii de 10 la matematică.