26 nov. 2025 | 15:55

Încă un proces pentru Elon Musk. Acuzațiile privind Tesla Model 3: ce s-a întâmplat, de fapt

AUTO
Share
Încă un proces pentru Elon Musk. Acuzațiile privind Tesla Model 3: ce s-a întâmplat, de fapt
Încă un proces pentru Tesla / Foto: MotorBiscuit

Un nou proces intentat în Statele Unite readuce în atenție siguranța vehiculelor Tesla, după ce o plângere oficială acuză producătorul că un Model 3 din 2018 ar fi avut un sistem de deschidere a ușilor care a cedat în urma unui impact și a unui incendiu.

Reclamanții susțin că pasagera din vehicul a murit deoarece ușile nu au putut fi deschise după ce alimentarea electrică a fost întreruptă.

Potrivit documentelor depuse în instanță, incidentul a avut loc în Tacoma, Washington, iar situația ar ridica din nou întrebări legate de modul în care mașinile electrice ale companiei gestionează situațiile de urgență, scrie CarScoops.

Acuzații grave privind designul mânerelor de ușă ale Model 3

Procesul, înregistrat la Tribunalul Federal pentru Districtul de Vest din Washington, descrie accidentul produs la 7 ianuarie 2023.

Jeffrey Dennis conducea un Model 3 din 2018, având-o pe soția sa, Wendy Dennis, ca pasageră. Conform plângerii, vehiculul ar fi accelerat brusc înainte să lovească un stâlp de utilitate publică la intersecția dintre South 56th și South Washington Streets.

După coliziune, mașina ar fi luat foc, iar martorii care au încercat să intervină s-ar fi lovit de un obstacol major: ușile nu au putut fi deschise fără alimentarea electrică a vehiculului. Plângerea susține și că unii martori au încercat să spargă geamurile folosind o bâtă de baseball, însă încercarea ar fi eșuat.

Echipajele de intervenție au reușit, în final, să extragă ocupanții, însă Wendy Dennis a murit la fața locului din cauza rănilor suferite. Jeffrey Dennis a scăpat cu viață, însă a suferit arsuri severe la nivelul picioarelor.

Defect de design, absența frânării automate și acuzații privind bateria

Plângerea juridică afirmă că Model 3 ar avea un „mecanism unic și defectuos” pentru deschiderea ușilor, susceptibil să nu funcționeze în situația unei căderi de tensiune.

Reclamanții susțin că Tesla ar fi avut cunoștință de aceste probleme, dar ar fi continuat să vândă vehiculul fără modificări sau avertismente suplimentare.

Procesul include și alte acuzații: sistemul de frânare automată de urgență (Automatic Emergency Braking) nu s-ar fi activat în momentele premergătoare impactului, deși vehiculul se îndrepta rapid spre obstacol.

De asemenea, Tesla este acuzată că ar folosi „o chimie a bateriei extrem de inflamabilă”, deși ar exista alternative considerate mai sigure și mai accesibile.

Jeffrey Dennis solicită despăgubiri pentru moartea soției sale, pentru rănile suferite și pentru impactul pe termen lung asupra vieții sale. Printre cererile din proces se numără daune compensatorii și punitive, conform legislației din California.

Acest caz se adaugă unei serii de disputele juridice în care Tesla este acuzată că nu ar fi abordat în mod corespunzător problemele legate de siguranța vehiculelor sale, în special în situații în care sistemele electronice pot eșua în urma unui impact.

În contextul creșterii numărului de vehicule electrice pe șosele, astfel de procese pot afecta atât reputația companiei, cât și dezbaterea mai largă privind siguranța tehnologiilor automotive moderne.