30 iun. 2025 | 09:30

Apple sparge gheața la cinema cu F1 – Cum a reușit gigantul să dea lovitura cu noul film în care îl poți vedea pe Brad Pitt

ENTERTAINMENT
Share
Apple sparge gheața la cinema cu F1 - Cum a reușit gigantul să dea lovitura cu noul film în care îl poți vedea pe Brad Pitt
Succes la cinema pentru filmul cu Brad Pitt / Foto: Apple

Apple obține în sfârșit un succes în sălile de cinema, grație filmului F1, regizat de Joseph Kosinski și avându-l pe Brad Pitt în rol principal.

Producția a reușit să urce rapid pe primul loc în box office-ul american, cu încasări estimate la 55,6 milioane de dolari în primul weekend, iar la nivel global a atins deja 144 de milioane de dolari, scrie publicația TechCrunch.

Dacă trendul se menține, F1 va depăși în curând Napoleon (228 milioane dolari) și va deveni filmul cu cele mai mari încasări din portofoliul Apple.

Reușita cu pricina vine după o perioadă dificilă pentru Apple în ceea ce privește distribuția cinematografică.

Apple nu s-a descurcat prea bine în cinematografe până acum

Deși compania a bifat succese în mediul de streaming, Coda fiind singurul film produs de o platformă care a câștigat Oscarul pentru Cel mai bun film, performanțele din sălile de cinema au lăsat de dorit.

Eșecul răsunător al filmului Argylle și decizia ulterioară a Apple de a reduce bugetele și lansările teatrale au generat anulări de proiecte și nemulțumiri în rândul regizorilor.

Cu F1, însă, compania pare să fi găsit formula potrivită. Regizorul Joseph Kosinski, cunoscut pentru succesul Top Gun: Maverick, a aplicat o rețetă similară: filmări realiste, cu un stil cinematografic intens, și o poveste clasică despre un veteran care revine în arenă pentru a colabora, nu fără conflicte, cu un tânăr promițător.

În plus, filmările la curse reale de Formula 1 și implicarea lui Lewis Hamilton în calitate de producător au conferit filmului un plus de autenticitate.

Interesul publicului american pentru Formula 1, alimentat în ultimii ani de serialul Netflix Drive to Survive, a contribuit, de asemenea, la succesul filmului.

Cum s-a întâmplat, de fapt, minunea. Secretele din spatele F1, cu Brad Pitt

Apple a mizat nu doar pe conținut, ci și pe integrarea propriilor tehnologii în producție. Tim Cook, CEO-ul Apple, a declarat într-un interviu pentru Variety că filmul a beneficiat de camere speciale dezvoltate de companie, iar promovarea a fost susținută de întregul ecosistem Apple, de la magazinele fizice până la platformele de marketing.

Totuși, rămâne de văzut dacă F1 va deveni profitabil, având în vedere bugetul său generos, estimat la peste 200 de milioane de dolari.

Unii analiști consideră că, în cel mai bun caz, filmul va funcționa ca o campanie scumpă pentru a atrage publicul către conținutul original Apple TV+, mai degrabă decât ca o investiție recuperabilă prin încasările din cinematografe.

Indiferent de rentabilitate, F1 marchează un moment de cotitură pentru Apple în domeniul producției cinematografice, demonstrând că poate obține succes și dincolo de streaming.

F1 a intrat în cinematografele din România pe 25 iunie.