Se schimbă legea pentru șoferii din România, se schimbă și Waze: Cum devine aplicația aliatul tău în trafic
Începând cu anul 2025, România a implementat un sistem de monitorizare a traficului rutier avansat, numit e-SIGUR, care vizează îmbunătățirea siguranței pe drumurile din întreaga țară. Ca primă consecință, Waze s-a adaptat situației.
În acest context, primele radare fixe au fost instalate pe autostrăzile A1 și A2, dar și pe drumul național DN2 din județul Vrancea.
Aceste dispozitive sunt menite să ajute autoritățile să controleze viteza vehiculelor și să reducă numărul accidentelor rutiere, care, din păcate, plasează România pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește decesele cauzate de accidente, scrie Romania Insider.
Introducerea sistemului e-SIGUR – Care sunt obiectivele?
Sistemul e-SIGUR are scopul de a spori siguranța rutieră prin instalarea de radare fixe și mobile pe principalele drumuri din România.
Aceste echipamente sunt capabile să monitorizeze traficul continuu și să identifice vehiculele care depășesc limitele de viteză.
Un aspect important al acestui sistem este faptul că amenzile pentru încălcările legii nu vor mai fi aplicate la fața locului, prin oprirea șoferilor, ci vor fi trimise direct acasă, pe baza înregistrărilor captate de radare.
„Cum funcționează sistemul e-SIGUR? Camerele mobile (cunoscute sub denumirea de radare mobile) sunt amplasate pe marginea drumurilor și înregistrează activitatea de trafic din zona monitorizată. Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști, iar încălcările sunt sancționate conform legii după identificarea șoferului. Amenda este trimisă direct la domiciliul șoferului, fără a mai fi necesară oprirea acestuia în trafic”, se arată într-o postare pe pagina oficială de Facebook a Poliției Române.
Această schimbare este o măsură necesară, având în vedere că România se confruntă cu un număr alarmant de accidente rutiere grave, iar instituirea unor măsuri de prevenire devine din ce în ce mai urgentă.
În anul 2022, România avea cea mai mare rată de decese din accidente rutiere din Uniunea Europeană, cu 86 de victime la un milion de locuitori, aproape dublu față de media UE.
Ce impact vor avea noilor măsuri asupra șoferilor
În paralel cu implementarea noilor radare fixe, Poliția Română și Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) au lansat proiecte pentru instalarea unor sisteme de măsurare a vitezei pe unele dintre cele mai aglomerate drumuri din România.
Astfel, pe lângă autostrăzile A1 și A2, radare fixe vor fi amplasate și pe principalele drumuri naționale, precum DN1, București – Ploiești.
De asemenea, un aspect important este colaborarea între poliție și CNAIR în ceea ce privește instalarea radarelor, deoarece acestea nu sunt doar pentru măsurarea vitezei, ci și pentru a identifica vehiculele care nu au achitat taxa de drum (rovignetă).
Totodată, pe lângă radarele fixe, există și radare mobile montate pe vehicule de intervenție ale poliției, care sunt active zilnic pe drumurile din România.
Cu toate acestea, în ciuda acestor măsuri de monitorizare avansată, este esențial ca fiecare participant la trafic să conștientizeze importanța respectării regulilor de circulație.
Waze și radarele e-SIGUR: Măsuri pentru o mai bună siguranță rutieră
Aplicația de navigare Waze a introdus recent noi funcții care facilitează raportarea diverselor evenimente din trafic, printre care și prezența radarelor.
Îmbunătățirile vin într-un moment important pentru România, odată cu implementarea pe scară largă a sistemului e-SIGUR, un proiect destinat să sporească siguranța rutieră pe drumurile din țară.