23 feb. 2025 | 10:00

Ultimele mașini din lume care se mai vând cu cele mai puternice motoare în 2025. Doar patru modele mai sunt în reprezentanțe cu clasicul V8

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Ultimele mașini din lume care se mai vând cu cele mai puternice motoare în 2025. Doar patru modele mai sunt în reprezentanțe cu clasicul V8

Într-o lume auto tot mai dominată de electrificare și turbo, motorul V8 aspirat natural devine o raritate. Din ce în ce mai multe modele renunță la această arhitectură în favoarea propulsoarelor mai eficiente, fie ele turbo sau hibride. Cu toate acestea, în 2025 mai există patru mașini sport care încă îți oferă experiența autentică a unui V8 clasic, fără electrificare, fără turbo, doar putere pură și sunet inconfundabil.

Dacă ai visat vreodată să deții o astfel de mașină, acum este momentul. Acestea sunt ultimele modele disponibile cu un V8 aspirat natural.

Ford Mustang GT – Ultimul muscle car autentic

După ce Chevrolet Camaro și Dodge Challenger au fost retrase, Ford Mustang a rămas ultimul muscle car american cu motor V8 aspirat natural. Versiunea GT este echipată cu binecunoscutul V8 Coyote de 5.0 litri, care dezvoltă 480 CP și oferă o experiență pură de condus.

Pentru cei care vor mai mult, Mustang Dark Horse duce performanțele și mai departe, oferind 500 CP și 418 Nm de cuplu, datorită unor îmbunătățiri interne și unui sistem de admisie optimizat. Transmisia manuală cu șase trepte este standard, dar există și opțiunea unei cutii automate cu 10 trepte.

Mustang rămâne un simbol al mașinilor sport americane și, probabil, ultima șansă de a experimenta un muscle car autentic cu un V8 pur.

Chevrolet Corvette Stingray / foto: Corvette

Chevrolet Corvette Stingray / foto: Corvette

Chevrolet Corvette Stingray – Supercar accesibil cu motor central

Cea de-a opta generație a Chevrolet Corvette a schimbat radical rețeta, mutând motorul în spatele scaunelor, exact ca modelele exotice italiene. Cu un preț de pornire de aproximativ 68.300 de dolari, Corvette Stingray este unul dintre cele mai accesibile supercaruri de pe piață.

Sub capotă (sau mai degrabă în spatele șoferului) se află un V8 LT2 de 6.2 litri, care produce 490 CP și 465 Nm de cuplu. Dacă alegi opțiunea de evacuare sport, puterea crește la 495 CP. Cu această configurație, Corvette poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 2.8 secunde.

Corvette Stingray nu mai oferă transmisie manuală, dar cutia automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte asigură schimbări de viteze rapide și precise.

Lexus RC F

Lexus RC F / foto: Lexus

Lexus RC F – Coupe-ul japonez care spune adio

Lexus a anunțat că 2025 va fi ultimul an pentru RC F, coupe-ul sport propulsat de un V8 aspirat natural de 5.0 litri. Acest motor dezvoltă 472 CP și 395 Nm de cuplu, oferind o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde.

Pentru 2025, Lexus a pregătit o ediție specială RC F Final Edition, cu elemente din fibră de carbon, frâne Brembo cu etriere roșii și un interior personalizat cu plăcuță numerotată. Prețul acestei versiuni este de aproximativ 94.000 de dolari.

RC F a fost mereu un model apreciat pentru rafinamentul său, dar vânzările reduse au dus la dispariția sa.

Lexus LC 500 – Eleganță și performanță cu un V8 atmosferic

Lexus LC 500 este probabil cel mai elegant dintre ultimele modele cu V8 aspirat natural. Designul său futurist și interiorul luxos îl fac să iasă în evidență față de orice alt coupe de pe piață.

Sub capotă se află același motor V8 de 5.0 litri utilizat și pe RC F, dar cu 471 CP și 398 Nm de cuplu. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 4.4 secunde, fiind mai lentă decât la RC F, dar LC 500 compensează printr-un confort superior și un stil aparte.

Pentru cei care vor un plus de exclusivitate, modelul Bespoke oferă opțiuni personalizate, inclusiv acoperiș din fibră de carbon și un interior deosebit cu piele semi-anilină albă și albastră.

Final de drum pentru V8 aspirat natural

Odată cu trecerea la electrificare și turbo, aceste patru modele sunt ultimele care îți mai pot oferi senzația autentică a unui V8 atmosferic. Dacă vrei să deții o astfel de mașină, 2025 este probabil ultima ta șansă.

În curând, chiar și modelele de performanță vor folosi tehnologie hibridă sau electrică, iar sunetul inconfundabil al unui V8 natural aspirat va rămâne doar o amintire pentru pasionații auto.