Documentul uimitor de la 1939 care îți arată România așa cum nu ai crezut că a fost vreodată. Altceva era important atunci
Un document absolut fascinant, din 1939, găsit recent, îți demonstrează cum arăta țara noastră în vremuri despre care acum citești în cărți de istorie.
Mai exact, Oana Urse, consultant în domeniul asigurărilor, a făcut o descoperire remarcabilă și anume o foaie matricolă a unei eleve de clasa a VII-a, din anul școlar 1939-1940.
Unde a fost găsit acest document, ce spune acesta despre învățământul acelor ani
Documentul, găsit într-un ziar local din satul Șona, reprezintă, fără niciun dubiu, o mărturie a modului în care era evaluat un elev în România în anul 1940, ceea ce scoate în evidență complexitatea învățământului, în acea perioadă.
Foaia matricolă nu se rezuma doar la evaluarea performanțelor școlare, ci oferea o imagine detaliată a vieții elevului.
Printre informațiile notate se regăsesc starea socială a copilului, detalii despre familie, de exemplu, dacă a murit vreun frate, condițiile de somn și alimentație, dar și preocupările extra școlare.
O altă caracteristică remarcabilă a foii matricole este profilul psihologic detaliat al elevei. Acesta includea evaluarea intelectuală, acoperind domenii precum inteligența, atenția, memoria și imaginația.
De asemenea, se analiza temperamentul, cu emfază pe viteza de reacție, sensibilitate, putere de muncă și voioșie.
Un alt detaliu esențial al evaluării era reprezentat de situația școlară, împărțită în categorii precum educația sănătății, educația minții, educația artistică și educația moral-religioasă.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2024/01/Documentul-fascinant-de-la-1939-care-iti-arata-Romania-asa-cum-nu-ai-crezut-ca-a-fost-vreodata.-Altceva-era-important-atunci-2.jpg)
Foaie matricolă a unei eleve de clasa a VII-a, datând din anul școlar 1939-1940
Ce înseamnă, de fapt, descoperirea
Descoperirea acestei foi matricole oferă detalii absolut fascinante în ceea ce privește evaluărilor școlare din perioada respectivă și evidențiază atenția acordată aspectelor sociale și psihologice ale vieții elevilor.
Este remarcabil faptul că evaluarea nu se limita doar la performanțele academice, ci căutau să înțeleagă în profunzime contextul de viață al fiecărui elev.
În contextul actual, în care educația se concentrează mai mult pe aspectele academice, această foaie matricolă din 1940 poate stârni întrebări cu privire la diversificarea criteriilor de evaluare și la importanța acordată aspectelor non-școlare care, în definitiv, însumează ceea ce va deveni, în viitor, acel elev.