OZN-urile care au zburat pe cer, la un moment dat. Legatura farfuriilor zburătoare misterioase cu armata americană
Proiectul Avro Canada VZ-9AV, cunoscut, de asemenea, sub numele de Avrocar, a reprezentat inițial o idee canadiană care, în cele din urmă, a devenit un proiect secret militar nord-american în timpul Războiului Rece.
Cum au ajuns oamenii să contruiască o „farfurie zburătoare”
Scopul acestui proiect era să creeze un vehicul aerian care să amintească de un obiect zburător neidentificat (OZN), folosind efectul Coandă pentru decolare și aterizare verticală, similar unui avion VTOL (Vertical Take-Off and Landing).
Avro Canada a început construcția acestui vehicul zburător în anul 1952, dar guvernul canadian a oprit proiectul în 1954 din cauza costurilor mult prea mari de fabricație.
Finanțarea a fost preluată ulterior de Statele Unite ale Americii, iar anul în 1958, Forțele Aeriene ale SUA au preluat controlul complet asupra acestui proiect secret, redenumindu-l Avro Canada VZ-9AV Avrocar.
În cadrul acestui proiect au fost construite două prototipuri ale acestui vehicul revoluționar care amintea de o farfurie zburătoare, cunoscut sub numele neoficial și omonim „Farfurii zburătoare” (Flying Saucer).
Acestea au fost concepute pentru a transporta o greutate de 450 kg, inclusiv echipajul, să atingă o viteză de 483 km/h și o înălțime de zbor de 3.000 m.
Al doilea prototip (S/N #59-4975) a efectuat primul zbor în noiembrie 1959 în Malton, Ontario, în timp ce primul prototip (S/N #58-7055) a zburat pentru prima dată abia în mai 1961, lângă Moffett Field, California.
Prototipurile au acumulat, la un loc, 75 de ore de zbor, fiind pilotate de către maiorul Walter J. Hodgson.
Vezi și: OZN-urile sunt (încă) interzise într-un oraș din Franța
S-a pus praful pe OZN
Prototipul vehiculului care, la un moment dat, a oferit industriei aeronautice canadiene speranța unui avans major în tehnologia VTOL, acum stă acoperit de praf într-un hangar al Centrului de Cercetare Ames al Administrației Naționale Aeronautice și Spațiale din Moffett Field, California.
Conform informațiilor furnizate de șeful simulării zborurilor și sistemelor, nu sunt planificate alte teste de zbor cu Avrocar, odată considerat cel mai avansat și promițător proiect în aplicarea efectului de sol la dezvoltarea unui vehicul pur jet VTOL.
Farfuria se pare că s-a descurcat bine la sol, dar a fost instabilă la altitudini mai mari.