21 sept. 2023 | 09:19

„Lista rușinii” pentru companiile prinse că plătesc pentru recenzii false: cum au fost demascate

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share

Yelp are un zid al rușinii pentru companiile prinse plătind pentru recenzii false. Site-ul de recenzii lansează un index care urmărește recenziile dubioase pe platforma sa.

Din 2012, Yelp a surprins aproape 5.000 de companii care se angajează în tactici dubioase, cum ar fi plata clienților pentru evaluări favorabile sau angajarea de oameni care să scrie recenzii false. Acum, compania are un nou instrument pentru a ajuta oamenii – și poate și federalii – să urmărească companiile care au încercat să-și manipuleze poziția pe platforma de review-uri.

Yelp scoate la iveală companiile mincinoase

Astfel, Yelp lansează un nou index care urmărește fiecare unitate din S.U.A. care a fost surprinsă vreodată implicată în activități „suspecte” pentru a-și influența recenziile. Compania a pus la dispoziție unele dintre aceste informații în trecut. Yelp plasează alerte temporare pe paginile companiilor când descoperă recenzii false și eliberează în mod regulat rapoarte de transparență care detaliază eforturile sale de moderare. Dar indexul este o premieră pentru compania care oferă un singur loc în care utilizatorii pot găsi o înregistrare istorică a fiecărei afaceri care a fost vreodată supusă unui astfel de avertisment, precum și o listă curentă de companii cu alerte active pe paginile lor.

Pentru Yelp, indicele este atât cea mai recentă mișcare dintr-un război de lungă durată împotriva recenziilor false, cât și un semnal de alarmă către un mediu de reglementare în schimbare, în care recenziile false atrag un control din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare. Ca referință, FTC a propus recent o interdicție oficială a recenziilor false cu penalități de până la 50.000 USD pentru companiile prinse cumpărând, vânzând sau manipulând recenzii online.

Yelp a spus că acceptă o astfel de regulă. Șeful operațiunilor cu utilizatorii companiei, Noorie Malik, subliniază că compania a colaborat anterior cu FTC pentru a-i notifica atunci când descoperă recenzii false și operațiunile uneori complexe din spatele lor.

„Ne-ar plăcea să ajungem într-un loc în care acest nou index se dezvoltă într-o resursă obișnuită pentru alții, fie că este vorba de FTC, consumatori, autorități de reglementare sau alte site-uri”, spune Malik pentru Engadget.