Formula E bate recordul mondial de viteză cu mașina Gen3: ce viteză impresionantă a atins mașina electrică
Formula E bate recordul mondial de viteză cu mașina Gen3. Pilotul NEOM McLaren, Jake Hughes, a atins 218 km la oră într-un vehicul de dezvoltare GenBeta.
Înaintea ultimelor două curse ale sezonului 9 de la Londra, Formula E a arătat potențialul „deblocat” al mașinii sale de curse electrice Gen3. Seria EV a câștigat recordul mondial de viteză pe uscat în interior, atingând 218,71 km la oră, într-o mașină de dezvoltare GenBeta. Cursa a avut loc pe o lungime de 0,176 mile pe circuitul London E-Prix, o parte care se află în arena ExCeL Londra. Mașina, pilotată de pilotul NEOM McLaren Formula E, Jake Hughes, a depășit recordul anterior de 165,2 km la oră, conform Engadget.
Mașina de curse Gen3 a Formulei E a bătut un record mondial
Formula E spune că mașina GenBeta are o serie de upgrade-uri pentru a o face mai rapidă și mai puternică decât mașina Gen3 folosită în curse. În primul rând, are o putere de ieșire îmbunătățită de 400 kW, față de 350 kW în echiparea de curse. Puterea adăugată vine prin tracțiunea integrală pentru prima dată într-o mașină de Formula E prin „activarea kit-ului de propulsie față” pentru mai multă tracțiune în timpul accelerării.
„GenBeta este o premieră: prima dată când tracțiunea integrală este activată într-o mașină de curse cu un singur loc atât pentru accelerare, cât și pentru regenerarea frânării”, explică Alessandra Ciliberti, managerul tehnic al Formula E.
„GenBeta prezintă ceea ce va fi posibil pentru cursele de Formula E în viitorul apropiat”.
Mașina GenBeta are, de asemenea, anvelope Hankook mai moi, ceea ce permite „încălzirea mai rapidă și aderența mai bună”. Anvelopele mai dure pentru ziua cursei sunt proiectate în prezent pentru toate condițiile și pentru a oferi o degradare scăzută pe parcursul unui E-Prix. În plus, au fost instalate plăci terminale ale aripilor imprimate 3D, aripioare ale roții și un deflector de vânt pentru o aerodinamică îmbunătățită și viteza maximă în linie dreaptă. Inteligența artificială a fost, de asemenea, folosită pentru a analiza rulările șoferilor, alimentată de platforma Vertex de la Google și QuantumBlack de la McKinsey & Company, ajutând la interpretarea telemetriei și la ajustarea strategiei.
Pentru a oficializa recordul, șoferii au fost nevoiți să plece din loc și să se oprească complet în incinta centrului de convenții. Acest lucru a însemnat să facă un viraj de 130 de grade la aproximativ 40 km la oră, înainte de a merge plat.
Mașina obișnuită Gen3 este deja cea mai rapidă și mai eficientă mașină electrică construită vreodată. Este capabilă de peste 321 km la oră la viteza maximă și generează 40% din puterea de care are nevoie pentru a finaliza un E-Prix prin frânare. Formula E descrie GenBeta drept „o platformă de inovație” care a fost creată de seria de curse, FIA, Sabic și Hankook. Proiectele cu vehiculul sunt menite să experimenteze cu noi materiale și tehnologii în încercarea de a crește performanța, eficiența și durabilitatea.