Noua mașină electrică de curse pentru Formula E, testată: cât e de rapidă

Noua mașină electrică de curse pentru Formula E, testată: cât e de rapidă

Formula E și-a dezvăluit mașina de curse complet electrică Gen3 în aprilie, anunțând-o ca fiind „prima mașină de curse din lume concepută și optimizată special pentru cursele stradale”.

Inginerii și experții în sustenabilitate de la FIA și Formula E au colaborat la realizarea vehiculului pentru a deveni cea mai rapidă mașină de Formula E, cu o viteză maximă de 322 km/h. Se pare că este cea mai eficientă mașină de curse, deoarece mai mult de 40% din energia pe care o folosește în timpul unei curse este produsă de frânarea regenerativă.

Înainte de debutul său oficial în sezonul 9 al Campionatului Mondial ABB FIA, Formula E a distribuit primul videoclip al Gen3 pe circuit.

Formula E și-a prezentat recent cea mai recentă mașină Gen3 despre care spune că este mai rapidă, mai agilă și „cel mai eficient” vehicul de curse din lume până în prezent. Acum, vedem pentru prima dată unul pe o pistă de la Goodwood din Anglia, sub forma lui Mahinda M9 Electro, cu Nick Heidfeld la volan.

Cea mai eficientă mașină

Pe contul său de Twitter, Goodwood a spus că Heidfeld „nu se reține” și părea că mașina a făcut o tură curată, în afară de câteva blocaje minore. Pe circuit, designul Gen3 pare cu siguranță mai discret și mai puțin dramatic decât Gen2, dar este mai ușor (840 kg comparativ cu 920 kg inclusiv șoferul) și mai rapid din toate punctele de vedere.

Ele sunt, de asemenea, foarte eficiente, cu peste dublul capacităților de frânare regenerativă ale mașinilor Gen2. În general, convertesc 90% din energia bateriei în putere mecanică, comparativ cu 52% pentru mașinile de F1.

Până acum sunt confirmate 11 echipe Gen3 cu 22 de mașini, inclusiv DS Automobiles, Dragon/Penske, Envision, Mercedes-EQ, Avalanche Andretti, Jaguar, Maserati, NIO 333, Nissan și Porsche, alături de Mahindra. Primul sezon al Gen3 va începe iarna aceasta cu teste de pre-sezon.