Patronii de magazine mici, disperați: o să dăm faliment și oameni afară, ne-au terminat
Se anunță un cutremur în comerțul românesc, patronii micilor magazine ce au mai supraviețuit până acum lanțurilor multinaționale spun că de data asta le-a venit sfârșitul.
Conform patronilor, se pare că falimentul e după colț, din cauza celor mai recente reglementări luate de Guvern pe piața alimentară, cu scopul de a reduce prețurile, astfel încât cumpărătorilor să le fie mai ușor să-și alcătuiască coșul zilnic, în actuala criză a costului vieții.
Doar că pentru micile magazine aceste noi reguli ar însemna că patronii vor ajunge la fundul sacului și, inevitabil, vor fi nevoiți să pună lacătul pe ușă.
„Dau faliment unul după altul! Dau faliment magazinele mici, unul după altul!”, a semnalat un patron disperat, citat de B1tv.ro.
Micile magazine vor pune lacătul pe ușă. Patronii văd doar faliment în fața ochilor
Soția proprietarului a spus, conform aceleiași surse: „Vă zic eu cum îl afectează! Sunt vânzări scăzute, taxe mărite, prin salarizări și prin altele, și profit mai mic, cum credeți că îl afectează?”.
Între timp, OUG care prevede ieftinirea pentru prețul a 14 alimente de bază a primit undă verde de la Guvern, iar premierul laudă proiectul, spunând că va ajuta românii să traverseze mai ușor perioada aceasta.
Pentru cei ce nu știu detalii legate de măsura adoptată de guvernanți, trebuie să precizăm că actul normativ va reduce prețurile alimentelor de bază prin micșorarea adaosului comercial practicat de producători și comercianți.
„Mă bucur că adoptăm prima măsură de ieftinire a celor 14 alimente de bază, astfel creștem puterea de cumpărare a românilor. Le mulțumesc și marilor retaileri, au fost un partener onest și corect și am avut sentimentul că lupta împotriva creșterii prețurilor este un obiectiv comun”, a declarat premierul Marcel Ciolacu vineri, la Palatul Victoria.
Pe de altă parte, măsura nu e îmbrățișată de toată lumea. În afară de patronii micilor magazine, chiar și Consiliul Concurenței semnalează unele posibile probleme.
„Modalitatea de implementare a cotei de adaos comercial cumulat pe întreg lanțul de distribuție, de maximum 5%, poate fi dificil de implementat, odată ce actorii de la acest nivel nu cunosc informații sensibile referitoare la adaosul aplicat de concurenții acestora; o posibilă urmare a acestei prevederi ar putea fi şi transparentizarea excesivă a pieţei, la nivelul celor mai sensibile caracteristici, respectiv preț, cost, adaos comercial, care poate amplifica efectele negative asupra pieței”, a transmis instituția.