Microsoft suferă din cauza Xbox: ce se întâmplă cu GamePass și consola de jocuri
Veniturile Microsoft din jocuri video au scăzut cu patru procente, iar veniturile din hardware Xbox au scăzut cu 30 la sută în ultimul trimestru financiar, a raportat compania.
Deși Microsoft nu raportează vânzările de console și nu a furnizat un număr actualizat pentru abonații Game Pass (avea 25 de milioane din ianuarie 2022), este clar că firma se luptă să vândă console Xbox. De fapt, vânzările de console Xbox au avut probleme de ceva timp. Vânzările Xbox Series X și S au scăzut în timpul crucialului trimestru de vacanță de anul trecut și se pare că au scăzut și în trimestrul încheiat la 31 martie a acestui an.
Singurul punct luminos pentru Microsoft a fost o creștere ușoară cu trei procente a veniturilor din conținut și servicii Xbox. Compania a spus că acest lucru a fost „condus de o monetizare mai bună decât se aștepta în conținutul terț și de la primă parte, dar și de creșterea serviciului Xbox Game Pass”.
Deci, de ce se chinuie Xbox?
În raportul său financiar, Microsoft a dat vina pe cea mai mare parte a scăderii veniturilor din hardware Xbox pe „creșterea ofertei de console” în aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce sugerează că încă are dificultăți cu aprovizionarea Xbox Series X și S de doi ani și jumătate. după lansare.
Însă scăderea vânzărilor de console Xbox poate fi atribuită și problemelor legate de jocurile video de la Microsoft. Xbox Game Studios a avut un 2022 extrem de liniștit după o serie de întârzieri, iar odată cu eșecul lui Halo Infinite, există o presiune crescută asupra Starfield-ului Bethesda, care urmează să fie lansat mai târziu în acest an, pentru a alimenta interesul pentru consolele Xbox și Game Pass.
Șeful Microsoft, Satya Nadella, a dat o evoluție pozitivă trimestrului în remarci suplimentare, dezvăluind că compania a stabilit recorduri în al treilea trimestru pentru utilizatorii activi lunar și dispozitivele active lunar în Xbox.
„Conținutul grozav rămâne volanul din spatele creșterii noastre”, a spus Nadella. „Am depășit acum 500 de milioane de utilizatori unici de-a lungul vieții în titlurile noastre primare.
„Și niciodată nu am fost mai încântat de seria noastră de jocuri, inclusiv de lansările din al patrulea trimestru ale Minecraft Legends și Redfall.”
Game Pass
Și în timp ce Microsoft aproape a atins venituri de 1 miliard de dolari din abonamente în timpul trimestrului, șeful Xbox, Phil Spencer, a recunoscut că anul trecut creșterea Game Pass a stagnat pe consolă, concentrându-se pe PC Game Pass.
Privind în perspectivă, Microsoft se așteaptă ca veniturile din jocuri video să crească în următorul său trimestru financiar, cu o singură cifră de la mijlocul până la mare, cu o creștere a veniturilor din conținutul Xbox și din servicii în adolescenți, din cauza Game Pass și a conținutului primar și terță parte.
Desigur, jocurile video sunt doar o mică parte din afacerea generală a Microsoft. Pentru cei interesați de cifre atrăgătoare, veniturile Microsoft au fost de 52,9 miliarde de dolari, o creștere cu șapte procente, pentru trimestrul respectiv. Profitul a fost de 18,3 miliarde de dolari, o creștere de nouă procente.