23 feb. 2023 | 08:16

Amenzi de până la 100.000 de lei, în România: firmele care te vor ține la telefon și nu vor rezolva reclamațiile, sancționate drastic

ACTUALITATE
Amenzi de până la 100.000 de lei, în România: firmele care te vor ține la telefon și nu vor rezolva reclamațiile, sancționate drastic

Tot mai multe companii din România au început să apeleze la diferiți roboți în momentul în care suni pentru că ai o întrebare sau vrei să faci o reclamație. În teorie, acest mecanism ar trebui să se reflecte într-o eficiență sporită. În realitate, nervii românilor sunt cei care au de suferit și, din acest motiv, practica va veni la pachet cu potențiale amenzi fabuloase.

Firmele din România, prestatorii de servicii și alte companii care preiau apelurile clienților, dacă nu vor prelua apelurile clienților în cel mult cinci minute de la inițierea lor, riscă amenzi între 50.000 și 100.000 de lei, după cum se arată într-o propunere legislativă recent înregistrată în Parlament.

Amenzi pentru cei care nu îți rezolvă reclamațiile

„În cazul reclamaţiilor sau al solicitărilor de informaţii telefonice, prestatorii, prin intermediul unui operator uman, este obligat să preia apelurile în cel mult 5 minute de la iniţierea acestora de către beneficiar”, prevede propunerea legislativă pentru modificarea si completarea OUG nr. 49/2009. Pentru ca aceasta să ajungă în mod concret să modifice Ordonanța 49 e nevoie de votul Parlamentului, conform avocatnet.ro.

Este important de reținut că noua obligație se referă atât la persoanele juridice, cât și fizice, care prestează sau oferă un serviciu, să grăbească semnificativ procesul prin care ajungi să vorbești cu un reprezentant al departamentului de relații cu clienții sau departamente similare. Cei care nu vor fi eficienți în acest sens, riscă sancțiuni financiare între 50.000 și 100.000 de lei. Comparativ cu alte amenzi prevăzute în OUG 49, majorarea sancțiunilor este una fabuloasă, având în vedere că limita maximă actuală este de 10.000 de lei pentru unele fapte. În teorie, amenzile de la Protecția Consumatorului se bucură de beneficiul plății la jumătate pentru o perioadă de timp, dar tot discutăm de sancțiuni începând cu 25.000 de lei.

„Într-o eră a vitezei, când majoritatea lucrurilor pot fi rezolvate de la distanţă, printr-un click sau un apel telefonic, majoritatea operatorilor economici îngreunează procesul, punând consumatorii în situaţia de a pierde minute în şir, în aşteptare, pentru a fi preluaţi de un agent, pentru a-şi expune problema sau nemulţumirea.

Deşi au fost eliminate cozile din faţa sediilor operatorilor economici, timpul consumatorului este în continuare risipit, fiind pus să aştepte, uneori, zeci de minute la telefon pentru a avea ocazia de a discute cu personalul din cadrul departamentelor pentru relaţiile cu publicul”, spun inițiatorii propunerii.

Rămâne să vedem dacă noua legea va fi dezbătută și votată în Parlament, ca apoi să fie promulgată de Președinte și publicată în Monitorul Oficial.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele