26 ian. 2023 | 17:25

Vești bune pentru fanii James Bond: când apare clasicul și fascinantul GoldenEye 007 pe Xbox și Switch

ACTUALITATE
Vești bune pentru fanii James Bond: când apare clasicul și fascinantul GoldenEye 007 pe Xbox și Switch

Xbox primește imagini 4K îmbunătățite, dar Switch primește joc online.

Fanii shooterului clasic cu ecran divizat din anii ’90 GoldenEye 007 (a nu fi confundat cu titlul Wii din 2010 cu același nume) nu vor trebui decât să-și scoată controlerele N64 pentru câteva zile. După 25 de ani, jocul va avea în sfârșit prima relansare pe console moderne, versiunile Switch și Xbox urmând a fi lansate vineri, 27 ianuarie.

Versiunea Switch va face parte din abonamentul Nintendo Switch Online + Expansion Pack, care costă 50 USD pe an. Noile imagini ale acelei versiuni emulate a jocului original arată aceleași personaje, texturi noroioase și sprite-uri pixelate pe care jucătorii le cunosc din jocul original. Pe lângă suportul multiplayer online anunțat anterior, versiunea Switch va include și un mod cu ecran lat pentru a extinde raportul de aspect 4:3 al jocului original.

Nu există nicio indicație că o lansare pentru PC este planificată

Între timp, posesorii Xbox One și Series S/X se vor putea bucura de GoldenEye 007 ca parte a unui abonament Xbox Game Pass sau ca descărcare gratuită a DLC, care este acum inclusă odată cu achiziționarea Rare Replay din 2005.

Aceste relansări emulate și îmbunătățite sunt, în anumite privințe, mai puțin interesante decât portul anulat pentru Xbox 360 al jocului, care a fost reconstruit de la zero pentru acea consolă în 2007 și care a ajuns recent pe internet. Totuși, faptul că obținem chiar și aceste versiuni pe hardware modern a necesitat un miracol minor de coordonare între Nintendo (care a publicat inițial jocul pe N64), Microsoft (care deține dezvoltatorul original de jocuri Rare), Amazon (care deține studio MGM) și Danjaq, licențiatorul seriei Bond.

Creația originală a lui GoldenEye 007 a fost, de asemenea, un pic de miracol, cu o echipă de dezvoltatori începători de la Rare folosind ceea ce ei au numit „design anti-joc” pentru a crea un nou tip de shooter pentru consolă. După cum a spus autoarea Alyse Knorr în cartea sa recentă despre crearea jocului:

„GoldenEye a fost creat de glumeți jucăuși într-un mediu serios la locul de muncă – de tineri începători, fără experiență, cărora le păsa foarte mult de calitatea muncii lor. Această tensiune este cea care a creat jocul pe care îl cunoaștem și îl iubim astăzi: o operă de artă ciudată, prostească și fin reglată. Un joc pe cât de precis conceput, pe atât de distractiv de jucat”.