15 dec. 2022 | 08:40

Românii și cumpărăturile de sărbători: simțim criza în portofel, cât cheltuim de Crăciun?

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Românii și cumpărăturile de sărbători: simțim criza în portofel, cât cheltuim de Crăciun?

Criza economică își spune cuvântul, iar în perioada sărbătorilor, anul acesta, retailerii vând cu 5%-20% mai puține produse. Cu toate acestea, ei vor avea încasări mai mari decât anul trecut, în luna cadourilor. Iată cum arată cumpărăturile românilor în perioada aceasta din an.

Așadar, în decembrie, una dintre cele mai efervescente perioade de cumpărături din an, retailerii vor înregistra o scădere între 5% și 20% a numărului de produse vândute, comparativ cu aceeași lună de anul trecut.

Cu toate acestea, vor avea venituri mai mari cu aproximativ 5% în contextul inflației ridicate, conform unei analize realizate de White Image, cea mai mare agenție de email marketing din România.

Companiile care nu au investit în profilarea audienței vor avea de suferit, fiindu-le afectate în continuare vânzările. Deși este luna cadourilor, în care istoric vorbind consumatorii români cheltuiesc mai mult decât într-o perioadă fără sărbători, în decembrie 2022 retailerii care nu au o analiză concretă a profilului clienților, care nu colectează date ale acestora, care nu promovează produsele potrivite și care nu au campanii de discount-uri vor înregistra venituri mai mici decât anul trecut.

Românii și cumpărăturile, în decembrie

“Aproape fiecare afacere este îngrijorată sau se confruntă deja cu încetinirea sau scăderea creșterii veniturilor, deoarece mulți experți consideră că ne îndreptăm către o recesiune. Dacă până recent se vorbea de creșteri și iar creșteri de cifre, în ultima periodă se vorbește de strategii  pentru susținerea afacerii sau, în cel mai fericit caz, pentru a avea o creștere durabilă. În acest context, marketingul are un rol major în orice business, devenind un instrument care trebuie să se adapteze noilor condiții și să mențină operațiunile sănătoase. Acum încep să se simtă investițiile anterioare în tehnologiile de gestiune a relației retailerilor cu clienții și potențialii clienți, în sisteme de CRM și strategii de email marketing și SMS marketing și în corectitudinea colectării și gestiunii datelor consumatorilor. Business-urile care nu au investit în profilarea audienței vor avea de suferit”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image, potrivit unui comunicat de presă.

Astfel, în situatia actuală, doar câteva categorii de produse se vând ușor, precum brazii sau decorațiunile de Crăciun, vacanțele pentru aceasta perioadă sau produsele bancare, cum ar fi cardurile de credit.

După un Black Friday mai slab decât în anii trecuți, retailerii au înțeles că produsele sau serviciile nu se vând în mod natural doar pentru că există oferte și discount-uri. Astfel, companiile caută soluții care să le asigure promovarea corectă și vânzarea dorită.