Munca la distanță este „autodistructivă”: ce părere are acest miliardar
Munca la distanță a devenit ceva obișnuit mai ales în ultimii doi ani, odată cu pandemia.
„Competitivitatea Regatului Unit este distrusă sub dictatele orelor de lucru flexibile” – asta este părerea lui James Dyson, al doilea cel mai bogat om din Marea Britanie, relatează News Beezer.
Proprietarul mărcii de electrocasnice Dyson, James Dyson, a spus că forța guvernului britanic pentru o muncă mai flexibilă a fost „distructivă” pentru Marea Britanie.
Telemunca a devenit larg răspândită de la pandemia de Covid-19. Guvernul Regatului Unit dorește să meargă mai departe, cu planuri de creștere a flexibilității muncii, în special pentru a ajuta personalul să „echilibreze munca și viața personală”, în special pentru cei care „au grijă de copii sau de persoane vulnerabile”.
Munca la distanță, nocivă?
Potrivit reformei susținute de executivul britanic, lucrătorii pot aplica mai ușor pentru acces la telemuncă, dar și la locuri de muncă partajate de mai mulți angajați sau cu program de lucru flexibil. Angajatorii nu trebuie să accepte acest lucru, ci trebuie să exploreze opțiunile disponibile împreună cu angajații lor.
Cu toate astea, potrivit lui James Dyson, „lucrul de acasă împiedică colaborarea față în față și formarea de care avem nevoie pentru a dezvolta noi tehnologii și a rămâne competitivi”.
„Nu există niciun motiv pentru a face legea mai complicată: companiile care sunt adaptate să lucreze de acasă o pot propune deja dacă doresc”, a adăugat el.
Aceste declarații apar pe măsură ce multe companii, în special din sectorul financiar puternic al Regatului Unit, se luptă să-și aducă angajații înapoi la sediul lor.
„Managerii multor companii mari le cer angajaților să vină la birou în anumite zile ale săptămânii, dar, în practică, sunt ignorați”, conform unui studiu publicat, la sfârșitul lunii noiembrie, de London School of Economics (LSE) și Organizația Femeile în Bancă și Finanțe.
„Companiile care adoptă o abordare cu „prioritate de telemuncă” sunt cele care pot atrage și reține o gamă variată de talente, în special femei”, spune Grace Lordan, autoarea studiului. Cei „care le solicită angajaților lor să fie la birou fără niciun motiv își vor pierde competențele”, adaugă ea.