Dacă mori în joc, mori și-n viața reală: Oculus Rift Creator dezvăluie o nouă cască VR care sperăm că nu se va comercializa vreodată
Da, s-au inventat căștile care te omoară. Compania lucrează la o actualizare pentru ca tu să nu poți scoate căștile până când jocul se termină. Fondatorul și designerul Oculus VR al Oculus Rift, Palmer Luckey, și-a dezvăluit cea mai recentă capodoperă de realitate virtuală (VR): o cască ce se asigură că dacă mori în joc, mori în viața reală.
Oricât de înspăimântător ar suna, Luckey a explicat într-o postare pe blog că era la jumătatea drumului până la finalizarea căștilor sale (pe care le-a numit NerveGear) – în special, jumătatea care va face jucătorul mort.
If you die in the game, you die in real life if you wear the headset that Oculus founder Palmer Luckey created in honor of Sword Art Online. pic.twitter.com/maCFMroD5B
— IGN (@IGN) November 8, 2022
Setul cu cască este, în esență, o cască VR obișnuită conectată la trei încărcări explozive. Încărcările, echipate cu un fotosenzor, sunt setate să se declanșeze și să omoare jucătorul atunci când acesta moare în orice joc video pe care îl joacă. Explozivii ar fi declanșați pentru a te ucide atunci când ecranul clipește roșu la o anumită frecvență, pe care designerii de jocuri ar trebui să o implementeze în joc.
O cască VR care să te omoare, dacă mori în joc: ai cumpăra-o?
„Ideea de a-ți lega viața reală de avatarul tău virtual m-a fascinat întotdeauna – ridici instantaneu miza la nivelul maxim și forțezi oamenii să regândească fundamental modul în care interacționează cu lumea virtuală și cu jucătorii din interiorul ei”, a scris Luckey.
„Grafica bună ar putea face un joc să pară mai real, dar numai amenințarea unor consecințe grave poate face ca un joc să pară real pentru tine și pentru orice altă persoană din joc. Aceasta este o zonă a mecanicii jocurilor video care nu a fost niciodată explorată”.
Luckey, care a creat dispozitivul ca un omagiu adus seriei de romane și anime Sword Art Online, ce folosește o tehnologie similară ca premisă, spune că încă nu l-a folosit încă. Și sperăm să rămână așa…
El a menționat că, de asemenea, nu este încă terminat, adăugând: „Acesta nu este un sistem perfect, desigur. Am planuri pentru un mecanism anti-manipulare care, precum NerveGear, va face imposibilă îndepărtarea sau distrugerea setului cu cască”.
Luckey spune, destul de amenințător, că setul cu cască este „în acest moment” doar o piesă de artă, dar că este și primul dispozitiv VR de care este conștient în afara ficțiunii, care este capabil să omoare utilizatorul.
„Nu va fi ultimul”, a scris el, „ne vedem în Metavers”.