Mercedes lansează AMG C 63 hibrid: ce aduce nou pentru Clasa C
Noul AMG C 63 al lui Mercedes are o unitate hibridă cu patru cilindri în locul grupului motopropulsor anterior V-8.
Mercedes-AMG a dezvăluit C 63, noul model de top al Clasei C a constructorului de automobile, cu o transmisie hibridă care înlocuiește tradiționalul V-8 al sedanului de performanță.
Sistemul de propulsie hibrid produce 670 CP dintr-un motor cu patru cilindri de 469 CP, 2,0 litri, cu un motor electric de 201 CP pe puntea spate. Cuplul maxim combinat al sistemului este de 1020 newtoni metri.
Turbocompresorul electric este integrat direct pe arborele turbocompresorului între roata turbinei pe partea de evacuare și roata compresorului pe partea aerului proaspăt.
Acest motor controlat electronic antrenează direct arborele turbocompresorului, accelerând roata compresorului înainte ca fluxul de gaze de eșapament să preia conducerea convențională.
Bateria de înaltă performanță din C 63 oferă o capacitate de 6,1 kWh, 70 kW putere continuă și 150 kW putere de vârf timp de zece secunde.
Sistemul de stocare a energiei cu ioni de litiu al bateriei de 400 de volți a fost dezvoltat în cooperare între atelierul de motoare de Formula 1 HPP (High Performance Powertrains) din Brixworth, Anglia, și Mercedes-AMG din Affalterbach, Germania.
O caracteristică inovatoare este răcirea directă a celulelor bateriei, pentru care specialiștii AMG au fost nevoiți să dezvolte noi module de răcire de milimetri subțiri, care să asigure o temperatură de funcționare constantă, optimă pentru celule.
Ce aduce nou
Încărcarea se face prin încărcătorul de bord instalat de 3,7 kW de curent alternativ la o stație de încărcare, o cutie de perete sau o priză de uz casnic. Mercedes-AMG poate rula aproximativ 13 km cu energie electrică pură.
Pentru prima dată la un C 63, sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4MATIC+, complet variabil, transmite puterea de antrenare către șosea și oferă standard de direcție activă pe puntea spate.
Alte caracteristici includ o suspensie AMG Ride Control cu un sistem de amortizare adaptiv, opt moduri diferite de condus și experiențe personalizate de design sonor în interiorul și în afara vehiculului.
Lansate simultan ca sedan și wagon, ambele modele se bazează pe o caroserie AMG modificată, cu un capăt frontal cu 50 mm mai lung și o lungime totală cu 83 mm mai lungă decât clasa C standard.
Mercedes a spus că C 63 accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde, depășește o viteză limitată electronic de 250 km/h și poate fi mărită opțional la 280 km/h pentru sedan sau 270 km/h pentru vagon cu opțional. Pachetul șoferului AMG.
Indiciile de design îmbunătățite la exterior, inclusiv insigna AMG, un volan cu două spițe și un aspect special al tapițeriei și un model de cusături distinctiv la interior diferențiază și mai mult C 63.
Caracteristicile suplimentare ale cockpitului includ sistemul de infotainment MBUX, care oferă mai multe afișaje și funcții specifice AMG și hibrid, inclusiv un afișaj heads-up (HUD) cu stiluri de afișare, inclusiv Race și Supersport.
Mercedes nu a furnizat încă prețul sau disponibilitatea vehiculului, deși o lansare este probabilă în a doua jumătate a anului 2023.