05 sept. 2022 | 10:42

De când apar reclame pe Netflix: gigantul de streaming a schimbat data. Ce înseamnă asta

ACTUALITATE
De când apar reclame pe Netflix: gigantul de streaming a schimbat data. Ce înseamnă asta

Netflix mută cronologia pentru debutul planului său mai ieftin, susținut de reclame, până în noiembrie – pentru a ieși înainte de lansarea din 8 decembrie a nivelului cu publicitate al Disney+.

În iulie, Netflix le-a spus investitorilor că vizează lansarea planului susținut de reclame „la începutul anului 2023”, conform Variety. Dar acum, reclamele de la Netflix vor fi difuzate pe 1 noiembrie în mai multe țări, inclusiv în SUA, Canada, Regatul Unit, Franța și Germania, potrivit surselor din industrie care au fost informate cu privire la planurile streamerului. Asta ar fi cu puțin peste o lună înainte ca Disney+ Basic, la prețul de 7,99 USD/lună, să ajungă pe piața din S.U.A.

Netflix a refuzat să comenteze. „Suntem încă în primele zile în care decidem cum să lansăm un nivel cu preț mai mic, susținut de reclame și nu au fost luate decizii finale”, a spus un reprezentant al companiei.

Netflix lansează reclame de pe 1 noiembrie

Surse au confirmat noua dată de lansare de 1 noiembrie, care a fost raportată anterior de Wall Street Journal. Netflix și partenerul său publicitar exclusiv, Microsoft, au cerut cumpărătorilor de anunțuri să trimită oferte inițiale săptămâna viitoare, cu un cost „CPM de 65 USD” – costul pe o mie de vizualizări – ceea ce înseamnă că gigantul de streaming este deschise să negocieze tarifele publicitare. Este cu mult peste CPM-urile din industrie de sub 20 USD. Sursele speculează că cererea Netflix de propuneri de la cumpărătorii de reclame va funcționa ca o licitație, compania căutând să vadă ce va suporta piața.

În ceea ce privește CPM inițial de 65 USD pe care Netflix și Microsoft l-au oferit, un cumpărător de anunțuri a spus: „Bănuiesc că nu vor primi asta”. „La orice peste 20 USD [CPM], sentimentul este: „Să lăsăm mai întâi alți agenți de publicitate să intre în acel grup”.

Netflix cere un angajament minim de 10 milioane de dolari în cheltuieli publicitare anuale de la agenții chiar acum, potrivit unei surse. Compania dorește să blocheze achizițiile de anunțuri până pe 30 septembrie, pentru a respecta data de lansare de 1 noiembrie. Netflix le-a spus cumpărătorilor de reclame că se așteaptă să aibă aproximativ 500.000 de clienți în planul său susținut de anunțuri până la sfârșitul anului 2022.

Pentru a-și conduce afacerea de publicitate, Netflix i-a luat sub aripă recent pe cei doi directori de publicitate de top ai Snap – directorul de afaceri Jeremi Gorman și vicepreședintele vânzărilor Peter Naylor.