Dacia, mașina românului ar putea deveni și mașina arabului. Ce se întâmplă cu producătorul auto de la Mioveni: ce companie din Arabia Saudită ar putea cumpăra o parte din companie
Automobilul autohton Dacia ar putea deveni în curând mașina arabului. Una dintre cele mai mari companii din Arabia Saudită este interesată de preluarea unui număr mare de acțiuni ale companiei. Aramco plănuiește preluarea a 40% dintre acțiuni, în timp ce alte 20 de puncte procentuale ar urma să fie cumpărate de către chinezi.
Una dintre cele mai mari companii din Arabia Saudită, Aramco ar putea cumpăra o parte din acțiuni într-o viitoare afacere cu motoare termice pe care Renault intenționează să o separe de divizia sa de vehicule electrice, după cum a declarat în această săptămână o sursă care are cunoștință despre achiziția uriașă.
De asemenea, Reuters a raportat marți că Geely Automobile Holdings din China și un grup petrolier sunt în discuții pentru preluarea de acțiuni în afacerea cu motoare pe combustibili fosili. Partenerul de alianță al Renault, producătorul auto japonez Nissan, nu intenționează să ia o participație în afacerea cu motoare cu ardere, după cum au declarat alte două surse.
Dacia ar putea deveni în curând mașina arabului
În ceea ce privește confirmarea acestor informații, compania petrolieră de stat saudită a refuzat să aducă un comentariu în acest sens. Compania franceză Renault urmează să dezvăluie următoarele sale planuri în această toamnă pentru crearea unei afaceri dedicate vehiculelor electrice, cu sediul în Franța, iar o alta care va reuni toate locurile sale de producție de motoare și transmisii pe benzină și hibride din Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină.
Costurile pentru motoarele diesel și cele pe benzină urmează să fie împărțite pe măsură ce creșterea vânzărilor de vehicule electrice va continua să crească. De asemenea, compania franceză Renault speră să elibere fonduri pentru a putea reinvesti în modelele sale electrice, într-o tehnologie pe care a lansat-o în parteneriat cu Nissan și Mitsubishi, însă care a rămas în urmă din cauza companiilor competitoare precum Tesla.