26 aug. 2022 | 08:55

Google și Facebook, bune de plată pentru știrile pe care ți le afișează: cine va avea de câștigat, în ce fel

ACTUALITATE
Google și Facebook, bune de plată pentru știrile pe care ți le afișează: cine va avea de câștigat, în ce fel

Google și Facebook ar putea deveni bune de plată, în viitor, dacă această lege va trece de toate forurile competente, ceea ce ar putea să schimbe felul în care vezi internetul.

Un grup de senatori americani au lansat o nouă versiune a unui proiect de lege care își propune să ușureze viețile organizațiilor de știri și să aducă la masa de negocieri companii precum Google și Meta.

Parlamentarii au spus că Legea Journalism Competition and Preservation Act va elimina „obstacolele legale din calea capacității organizațiilor de știri de a negocia colectiv și de a asigura condiții echitabile pe platformele de control care accesează în mod regulat conținutul de știri fără a plăti pentru valoarea acestuia”.

Membrii Comitetului Judiciar ai Senatului, Amy Klobuchar și John Kennedy, dar și membrii Comitetului Judiciar ai Camerei, David Cicilline și Ken Buck susțin proiectul de lege. Dick Durbin și Jerrold Nadler, președinții comitetelor, au promis, la rândul lor, că au intenția de a sprijini acest proiect.

Ideea nu este nouă, însă acum are șanse reale să fie pusă în practică

O versiune anterioară a legii a fost introdusă anul trecut, dar a eșuat. Cea mai recentă încercare ar permite editorilor cu mai puțin de 1.500 de angajați cu normă întreagă și radiodifuzorilor de știri din afara rețelei să negocieze în mod colectiv cu anumite platforme pentru accesul la conținutul lor de știri. Legislația propusă prevede că editorii ar putea cere arbitraj, dacă întâmpină probleme în negocieri.

Regulile s-ar aplica foarte puținor companii, în special celor care au cel puțin un miliard de utilizatori activi lunar în întreaga lume sau care sunt „deținute sau controlate de o persoană care are fie vânzări anuale nete, fie un capital de piață mai mare de 550 de miliarde de dolari”.

Spre exemplu, în timp ce Google și Facebook îndeplinesc aceste criterii, Twitter nu.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele