30 mai 2022 | 18:25

Mercedes are planuri mărețe: ce se întâmplă cu Maybach

ACTUALITATE
Mercedes are planuri mărețe: ce se întâmplă cu Maybach

Mercedes plănuiește să relanseze marca de ultralux Maybach cu o abordare stilistică fără restricții pentru a atrage cei ultra bogați.

Maybach are planuri mari pentru limuzinele maximaliste pe care le-a făcut ocazional în ultimii 113 ani, o linie care include acum Mercedes-Maybach S-Class și Mercedes-Maybach GLS.

Există sedanul Mercedes-Maybach S680 în două tonuri dezvoltat de Virgil Abloh, regretatul șef de îmbrăcăminte pentru bărbați de la Louis Vuitton, care va intra în vânzare la nivel global la sfârșitul acestui an, cu o serie limitată de 150 de unități. Tot de Abloh, în colaborare cu Gorden Wagener, directorul de design al grupului Mercedes: conceptul electric off-road numit Project Maybach.

Între timp, conceptul „Haute Voiture” de la Mercedes-Maybach, dezvăluit pe 18 mai, promite panouri de uși buclé care amintesc de costumele Chanel și o dată de lansare anul viitor. Un SUV electric Mercedes-Maybach va urma în curând. Există, de asemenea, un nou plan de afaceri la Mercedes-Benz care se concentrează pe vehicule de ultimă generație, cu o marjă mai mare, cum ar fi cele din divizia Maybach, care are un tânăr director executiv proaspăt la doar câteva luni de la mandatul său.

Cu toată această emoție, Maybach, se pare, ar putea fi pregătită pentru o renaștere.

„A existat o repornire”, a spus CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, într-un interviu la Monaco pe 18 mai. „Aceasta este reîntinerirea mărcii Maybach”.

O nouă încercare

Numit după Wilhelm Maybach, un proiectant prolific de motoare și unul dintre primii colaboratori ai lui Gottlieb Daimler, și fondat împreună cu fiul său Karl în 1909, Maybach a devenit sinonim la acea vreme cu viteza, puterea și prestigiul. Până în 1921, producea mașini precum Maybach 22/70 CP W3, lung de cinci metri și opulentul Maybach SW 42, care prezentau astfel de noutăți precum geamurile acționate electric.

În 1960, Daimler-Benz AG a achiziționat Maybach Motorenbau GmbH în principal pentru a deține drepturile asupra motoarelor.

În 2011, Daimler a anunțat că va vinde modelele rămase, tranchilizând efectiv Maybach pentru moment. Salonurile bicolore au intrat într-o lungă hibernare din cauza relevanței, deoarece Jay-Z și Kanye West au prezentat un Maybach 57 din 2004 dezmembrat în videoclipul piesei lor „Otis” în 2011.

Mercedes a reînviat insigna Maybach la Salonul auto de la Los Angeles din 2014 cu noua plăcuță de identificare Mercedes-Maybach, în esență o versiune rebrandată a sedanului emblematic Mercedes S600. Aceste vehicule moderne Mercedes-Maybach au fost concepute în primul rând pentru călătorii cu șofer și au venit atât de dens în confortul creaturilor încât se simt mai aproape de suita de afaceri a unui jet privat decât de o mașină.

De atunci, vânzările au crescut constant. Anul trecut, Mercedes-Maybach a vândut 15.730 de unități la nivel mondial, în creștere cu 50% față de 2020 și stimulat în principal de China, unde mașinile sale se vând cu o rată de peste 900 pe lună.

Tactici de șoc

Maybach spune că are un plan de a evoca ceva care îi va atrage clasa pe cei ultra bogați.

„Scopul Maybach nu este de a produce modele noi nici măcar în fiecare an”, spune Kallenius. „Trebuie să-l păstrezi special. Volum mai mic, clienți pretențioși. Din când în când, vom presăra marca producătorului Maybach peste câteva produse”.

Șocul vine la fel de mult din dimensiunea și prețul vehiculului, cât și din toate opțiunile suplimentare de cosmetică și personalizare disponibile. Un Mercedes-Maybach S-Class începe de la 185.000 de dolari – cu 74.000 de dolari mai mult decât o clasă S obișnuită. Și este mai mare. Sedanurile Maybach oferă un ampatament cu 18 cm mai lung decât cel al Clasei S standard.

„Maybach vrea să exprime bogăția prin amprenta la sol, cât de mare este obiectul”, spune Frank Stephenson, un designer de automobile american de origine marocană, care a lucrat pentru BMW, Mini, Ferrari, Maserati, Fiat, Lancia, Alfa Romeo și McLaren.

Fără îndoială, un astfel de entuziasm ajută la asigurarea că mașinile atrag cumpărătorii chinezi, care tind să plătească pentru modele mai extravagante și sunt mult mai tineri în vârstă și mult mai bogați decât consumatorii de vehicule Mercedes.

„Piața chineză este o piață mai tânără, care nu se sfiește să-și arate bogăția, iar Maybach cu siguranță face asta”, spune Stephenson.

„China este cea mai mare piață de mașini din lume. Și este, de asemenea, cea mai mare piață de mașini de lux din lume. Și, desigur, este cea mai mare piață Maybach din lume”, spune Kallenius.

„Dar Statele Unite sunt foarte importante. Europa de Vest este importantă. Coreea este importantă. Japonia este importantă. Orientul Mijlociu este, desigur, important. Există și alte piețe din întreaga lume care tânjesc același tip de vehicule.”