Cele mai ciudate companii aeriene: de la stewardese “fierbinți”, până la avioane pentru câini și pisici
Undeva spre sfârșitul anilor 1979, SUA reglementa industria aeriană și elimina controlul federal asupra tarifelor, rutelor dar introducea și companii aeriene noi pe piață. Acest lucru a determinat și apariția celor mai ciudate companii aeriene.
Companii aeriene care oferă servicii ciudate
Pentru că reglementările au fost schimbate, o serie de noi companii au început să își facă apariția pe piață, începând cu anii 1980. Unele dintre acestea au fost cât se poate de neobișnuite, amintind aici companii aeriene pentru animale sau stewardeze „fierbinți”. Iată cele cinci companii aeriene ciudate.
Pet Airways
Fondată în 2009 în Delray Beach, Florida, Pet Airways a fost o companie aeriană dedicată exclusiv animalelor de companie, cum ar fi pisicile și câinii. Au zburat, fără proprietarii lor, în cabina principală a aeronavelor special adaptate.
Fiecare aeronavă putea transporta aproximativ 50 de animale de companie, „Pet Attendants” verificându-le la fiecare 15 minute. Înainte de decolare, animalele primeau o plimbare, dar și tratament special la unul dintre saloanele aeroportului.
Compania aeriană a funcționat timp de aproximativ doi ani, oferind serviciile în mai multe orașe din SUA, inclusiv New York, LA, Denver, Chicago și Atlanta. Tarifele au început de la 150 de dolari și ar putea ajunge până la 1.200 de dolari, în funcție de dimensiunea animalului.
În 2012, compania aeriană a avut probleme financiare și a început să anuleze zboruri, înainte de a înceta complet operațiunile în anul următor, după ce a transportat cu feribotul aproximativ 9.000 de animale de companie.
Hooters Air
În 2002, Robert Brooks, președintele lanțului de restaurante Hooters, a achiziționat Pace Airlines, un transportator charter cu o flotă de opt avioane, majoritatea Boeing 737. Anul următor a transformat-o în Hooters Air, o companie aeriană concepută după lanțul de restaurante.
Distincția sa a fost, în afară de designul portocaliu strălucitor, cu o bufniță cu ochi năruiți, că două așa-numite „fete Hooters” se aflau la bord, purtând uniforma celebrului lanț de restaurante. Datorită prețului său mic și a conexiunilor directe cu orașe precum Atlanta, Newark și Baltimore, Hooters Air a atras pasageri de tot felul, mai ales jucători de golf și turiști, dar și familii.
Cu toate acestea, nu a avut niciodată suficient succes pentru a face bani și și-a încetat operațiunile la începutul anului 2006, din cauza creșterii prețurilor la combustibil în urma uraganelor Katrina și Rita.
The Lord’s Airline
Strict fără alcool la bord, Biblii și Tora în loc de reviste de bord, doar filme religioase prezentate și un sfert din tarifele dedicate finanțării lucrării misionare: acestea au fost caracteristicile unice ale companiei aeriene The Lord’s Airline, fondată de omul de afaceri Ari din New Jersey.
Planul era de a avea trei zboruri săptămânale de la Miami la Aeroportul Ben Gurion din Israel, oferind o rută directă către Ierusalim. La acea vreme, pelerinii religioși care căutau să ajungă în Țara Sfântă trebuiau să prindă un zbor de legătură către New York.
Până în 1987, totuși, compania aeriană nu a reușit să se califice pentru o licență FAA din cauza modificărilor neterminate și a lucrărilor de întreținere ale aeronavei. Investitorii au devenit nervoși și l-au îndepărtat pe Marshall, instalând un nou consiliu de administrație pentru a pune lucrurile în mișcare.
Smokers Express & SmintAir
FAA a interzis fumatul pe toate zborurile interne din SUA în 1990, dar William Walts și George Richardson, doi antreprenori din comitatul Brevard din Florida, nu au fost mulțumiți de asta. La începutul anului 1993 au decis să ocolească regula prin înființarea unei companii aeriene bazate pe un club privat. Era nevoie de o taxă de membru de 25 de dolari și era deschisă doar persoanelor peste 21 de ani.
Compania aeriană trebuia să aibă sediul pe aeroportul Space Coast Regional din Titusville, Florida, iar planul era să ofere fripturi și burgeri la bord cu o „garnitură” de țigări gratuite.
Cu toate acestea, la aproape un an după ce a fost anunțată, compania aeriană încă nu avea nicio licență și nici un avion și, deși fondatorii susțineau că ar fi avut peste 5.000 de membri, autoritățile de reglementare au refuzat acordarea unei licențe pentru Smokers Express.
În 2006, ideea a fost reînnoită de antreprenorul german Alexander Schoppmann, care și-a declarat intenția de a înființa Smoker’s International Airways, sau pe scurt SmintAir.
Schoppmann, care fuma 30 de țigări pe zi, dorea să lanseze un serviciu zilnic între Tokyo și Dusseldorf, orașul său natal, unde se află un număr mare de expați japonezi și birourile europene ale sute de companii japoneze.
Ambele țări aveau încă un număr semnificativ de fumători la acea vreme.
Cu toate acestea, SmintAir a suferit aceeași soartă ca și Smokers Express: nu a reușit să strângă capitalul necesar pentru a începe operațiunile și nu a luat niciodată calea aerului.
MGM Grand Air
Inaugurată în 1987, MGM Grand Air a fost o companie aeriană de superlux de primă clasă, care a acoperit inițial o singură rută, LAX către JFK, folosind avioane Boeing 727 și Douglas DC-8 în configurații luxoase: regula era că niciun zbor nu ar fi putut avea mai mult de 33 de pasageri, deși avioanele ar putea transporta 100 sau mai mult în configurații standard.
Compania aeriană a promis să nu facă cozi, să nu facă check-in și să nu aștepte bagajele și chiar a oferit un serviciu opțional de limuzină. Saloanele speciale de la ambele aeroporturi au oferit facilități de lux și un serviciu de concierge.
La bord se aflau cinci însoțitori de bord și un stand up bar, precum și compartimente private pentru întâlniri. Un serviciu complet de masă cu vin fin și șampanie era întotdeauna disponibil, iar toaleta avea robinete aurii și săpun cu monogramă.
Popular inițial printre celebrități și cei foarte bogați, MGM Grand Air a deschis în cele din urmă mai multe rute, dar se străduia să ocupe toate cele 33 de locuri din avioanele sale. Operațiunile au încetinit în anii 1990, pe măsură ce avioanele private au devenit mai răspândite, iar în 1995 compania aeriană a fost vândută.