Xiaomi, un fel de Apple chinezesc: cum se reinventează gigantul ca să învingă Samsung
De curând, Xiaomi a devenit al doilea cel mai popular producător de smartphone-uri din lume, după Samsung și înainte de Apple. Cel mai probabil, poziția sa în clasament va mai varia pe parcursul anului, dar un lucru este sigur. Nivelul de ambiție din spatele acestui brand este semnificativ.
În luna februarie a acestui an, șeful și fondatorul Xiaomi s-a aruncat la niște afirmații foarte curajoase. S-a angajat ca în următorii trei ani, cel puțin în China, să devină cel mai popular producător de telefoane premium. Să ajungă definitiv în fața celor de la Samsung și Apple, principalii concurenți. ”E un război pe viață și pe moarte”, s-a aruncat să afirme Lei Jun.
Xiaomi, într-o poziție privilegiată și complexă
Xiaomi continuă se reinventeze în 2022 și activează într-o serie stufoasă de domenii. Cu un pic de noroc, s-ar putea să lanseze o mașină electrică pe piață înaintea Apple, în timp ce produce trotinete, telefoane și friteuze. Problemele cele mai mari la întâmpină însă când vine vorba de smartphone-uri de top. Acolo este o problemă de imagine, una care vine pe fondul unei crize globale de semiconductori.
Problemele din piață reprezintă și motivul pentru care acțiunile Xiaomi nu mai sunt ce erau odată. Acum gravitează în jurul a 1,5 dolari, în timp ce, în urmă cu aproximativ un an, prețul era dublu. ”Xiaomi este pe trei piste de curse simultan, smartphone, internetul lucrurilor și vehicule electrice – EV, toate cu provocări din partea jucătorilor existenți.”, a atras atenția Ivan Lam, un analist pe zona de smartphone-uri din cadrul Counterpoint Research din Hong Kong. ”Dar Xiaomi insistă să le aibă pe toate, va fi foarte dificil”, a insistat Lam.
Dincolo de context, marea problemă a Xiaomi ține de convingerea publicului că are ce-i trebuie pe zona de high-end. Apple face valuri pe piața terminalelor de top, iar Xiaomi și-a făcut un renume global cu terminale ieftine, procesoare bune la preț mic. Este vorba de gadgeturile al căror preț de achiziție sare de la 400 de dolari în sus. În final, este vorba de puterea brandului, gigantul din Cupertino se află într-o poziție privilegiată de a vinde mai puține specificații și mai multe experiențe. Chinezii mai au mult de învățat pe zona aceasta.